הריאליטי האמיתי

"משחקי השף" היא ל"פודיס" אמיתיים - יותר מקצועית והשפים אינם סלבס

הריאליטי

"משחקי השף", ג' 21:00, ערוץ 2

למה? כי בניגוד ל"מאסטר שף" (המצוינת, שלא תבינו לא נכון), שהיא שילוב בין שעשועון לבין תוכנית-אירוח, "משחקי השף" היא תוכנית ל"פודיס" אמיתיים. השפים אינם סלבס אלא מי שנצרבים בכל יום מחדש בלהט המטבח, התחרות אמיתית, רמת המתחרים גבוהה מאוד והמשימות מדמות עבודה של מטבח אמיתי במסעדה ולא של מישהו שמבשל לבני ביתו. זה פחות פופולרי, יותר מקצועי, ובעיקר, יש שם את התחושה שמפעמת בסועד שנקלע במקרה למסעדה לא ידועה ומגלה שם אוכל שגורם לו להתרגש.

הסטירי

"מצב האומה", ג' 22:35, ערוץ 2

למה? כי בכל תוכנית תקבלו לפחות יציאה אחת שתלך אתכם עד לתוכנית הבאה. כי הדינמיקה בין חברי הצוות פשוט נפלאה, כי גורי אלפי מוציא מעצמו טירוף שכבר מזמן לא נראה על המסך בתוכנית פריים-טיים, כי הם לא דופקים חשבון לפוליטיקאים, לשואה, לערבים, לאשכנזים, להומואים - כולם חוטפים במידה שווה, אפילו המנחה (על בת זוגו חברת הכנסת), אבל בעיקר כי יש כאן הומור שעולה מתוך ייאוש אמיתי ותחושה שכל העסק כאן מתקיים על זמן שאול, ולמרות זאת אנחנו צוחקים.

הספורטיבי

ליגת האלופות, ג' 21:45, ספורט 5

למה? כי בניגוד למצופה, שלב שמינית-גמר ליגת האלופות לא הביא איתו השנה חגיגה של כדורגל וכמעט כל ההתמודדויות הכפולות הוכרעו כבר במשחק הראשון. אלא שבמשחק הזה יש, לפחות על הנייר, מתח: צ'לסי ספגה הפסד ליגה בשבת, דרוגבה חוזר לסטמפורד ברידג' והטורקים כבר הוכיחו השנה שהם מסוגלים לחלץ הרבה תשוקה מקבוצת כדורגל בינונית.

המטריד

"לוליטה", ג' 23:45, "יס 1"

למה? כי את הסיפור הזה של נבוקוב אף אחד עוד לא הצליח לעכל. סטייה? פדופיליה? ואולי דווקא אהבת-אמת? האם סיפור כזה יכול בכלל להיות סיפור אהבה או שהוא מצלצל בכל פעמוני האזעקה האפשריים? פרופסור הומברט הוא איש חולה? ומה עם לוליטה? היא פתיינית או קורבן? והאם היא מבינה בכלל את ההבדל בין השניים? למרות שמדובר בעיבוד קולנועי לא טוב מספיק לרומן הקלאסי והמטריד (למרות נוכחותו של שחקן בסדר גודל של ג'רמי איירונס), הסיפור עודנו חזק.