בין אלין לוי למוטי אלון

מה לגבי שקרנים שכבר נמצאים בקרב קהילת היהודים

אני קורא כבר כמה ימים על פרשה על אישה בשם אלין לוי, שחקנית ודוגמנית. הסיפור שלה מעניין, והרבה יותר. הוא מתחיל בכך שאלין ביקשה להתגייר (אביה יהודי, אמה לא). בשלב די מתקדם החליטה הרבנות להפסיק את הליך הגיור.

מה קרה? "קיבלתי שיחה מהרב שלי, שאמר לי שהדיינים החליטו להפסיק את התהליך בגלל שהגיעו אליהם פרטים על המקום שבו אני לומדת ועל המקצוע שלי, וזה לא משהו שהולך עם הגיור", סיפרה אלין.

יש לה בן זוג

הרבנות טוענת, לעומת זאת, שהגיור הופסק בשל התנהגותה והתבטאויותיה של אלין, "שאינם תואמים את מה שבית הדין לגיור דורש מהמתגיירים". אבל הנימוק העיקרי להפסקת הגיור הוא שאלין, לטענת הרבנות, שיקרה. אמרה שאין לה בן זוג, והרבנות חקרה ומצאה שיש לה.

מהסיפור הזה עולה שבשערי היהדות לא יבואו שקרנים. אבל מה לגבי שקרנים שכבר נמצאים בקהילת היהודים? מה ייעשה בהם אם, למשל, הם רבנים? ומבחינת ה"התנהגות הלא הולמת" של אלין, איך מגדירים ברבנות את התנהגותו של אריה דרעי, למשל, רב שהורשע, בין השאר, בגניבה, מרמה והפרת אמונים? או של הרב מוטי אלון שהורשע במעשים מגונים בכוח בבן 17? שלא לדבר על הרב הראשי, יונה מצגר, המואשם בשורה ארוכה של מעשי מרמה וגניבה?

למה לא אכפת לרוב הרבנים?

אני ממש לא אומר את הדברים כדי לקנטר, אלא לנסות להבהיר: מה עושים עם רבנים "נכבדים" כאלה? אנו, הציבור החילוני, עומדים משתאים נוכח השתיקה, האדישות, חוסר המעש של רוב הציבור הדתי, הנלווים לסיפור כזה. באמת נבצר מבינתנו: לא מפריע לכם כאשר מתברר שרועה רוחני שלכם הוא עבריין, סוטה, סחטן?

דבר שני: כאשר עורך דין נתפש בביצוע מעשים אסורים, חוקיים או אתיים, מעמידים אותו בפני בית דין מקצועי, ולפעמים נשלל רישיונו לעסוק במקצוע לזמן קצוב או לכל חייו. כך גם רופאים, מהנדסים וכיו"ב, הנאלצים לשלם מחיר, לעיתים כבד, על מעשים הפוגעים במקצועם ובמוסר. וזה מעבר לאחריות הפלילית שלהם.

הכך ייעשה לרבנים שמעלו?

רבנים, לעומת זאת, ממשיכים במקרים כאלה להיות רבנים. לא רק להיקרא רבנים, אלא להיות כאלה. ברור שיש מצב שהציבור שממנו באים הרבנים מסרב להעניש או להרחיק אותם מהרבנות. אבל למה אתם לא עושים זאת?

מדוע אתם לא שוללים את רישיונותיהם? למה אתם ממשיכים לשלם משכורות למי שהוכיח כי אינו ראוי לכהונה? למי שהוכיח שהוא מטמא את הכהונה שעבורה אתם משלמים לו? אם מי שמשקר לא יכול להיות יהודי, אז רבותי... רבותי!