ניסנקורן יחכה: שוב צו מניעה נגד הבחירות לראשות ההסתדרות

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קיבל את עתירתו הנוספת של ח"כ איתן כבל והוציא צו מניעה זמני לקיום הבחירות לתפקיד יו"ר הארגון

אחרי שנדמה היה כי הוסרו כל המכשולים שעמדו בפני מינויו של אבי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות הכללית, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קיבל את עתירתו הנוספת של ח"כ איתן כבל והוציא צו מניעה זמני לקיום הבחירות לתפקיד יו"ר הארגון.

זאת, בעקבות בקשתו של כבל לקיים דיון נוסף בנושא בהרכב של חמישה שופטים, לאחר ששלושה שופטים של העליון קבעו לפני כשבוע כי יש לאפשר לבית נבחרי ההסתדרות לבחור את מחליפו של עופר עיני מבלי להקדים בשלוש שנים את הבחירות הישירות שבהן כל חבר הסתדרות רשאי לבחור. על פי החלטת גרוניס, על ההסתדרות להשיב להחלטה זו עד ה-26 במרס, יום לפני שבית נבחרי ההסתדרות אמור להתכנס לצורך הבחירות.

כזכור, כבל טען כי משעה שעיני הודיע על פרישתו שלוש שנים לפני מועד הבחירות, יש לבחור את מחליפו בבחירות ישירות אף שחוקת הארגון מתירה לבית נבחרי ההסתדרות לבחור מחליף במקרה של התפטרות היו"ר. לאחר בית המשפט המחוזי דחה את הפנייה של כבל האחרון הגיש ערעור לעליון שנדחה גם הוא, אף שהשופט אליקים רובינשטיין נותר בדעת מיעוט ולפיה על בית נבחרי ההסתדרות לדון מחדש בחוקת הארגון.

עתירתו של כבל הוגשה ע"י עורכי הדין איתן לירז, איתן ברוש ואוהד רבפוגל.