הרפורמה בחח"י: לפיד מתנגד; יוגב מחפש יועץ פיננסי

הוועדה בדקה עם שתי פירמות ראיית החשבון המובילות - BDO וארנסט אנד יאנג - את האפשרות שיבצעו בקרה עבורה ■ יאיר לפיד מסרב לאשר את ההמלצות, בין היתר בגלל היעדר ההתייחסות להורדת תעריף החשמל

בדקה ה-91: הוועדה לרפורמה בחברת החשמל ובמשק החשמל בראשות מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, מבקשת לשכור פירמת ראיית חשבון מובילה לצורך ביצוע בקרות על התחשיבים הפיננסיים שעליהם מתבססת הצעתה לרפורמה.

ל"גלובס" נודע, כי הוועדה בדקה עם שתי פירמות ראיית החשבון המובילות - BDO וארנסט אנד יאנג - את האפשרות שיבצעו בקרה עבורה. עד כה נעזרה הוועדה בהרצות וסימולציות שעשתה חברת הייעוץ TASC, זאת למרות שנשכרה על ידי חברת החשמל - עובדה שאף עוררה ביקורת על הוועדה באוצר. בנוסף מתברר כי אנשי החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הגיעו לתוצאות שונות מאלו של TASC במסגרת הבדיקות הכלכליות שביצעו.

ההחלטה לשכור שירותי חברת ייעוץ באה על רקע התנגדות רבה מהצפוי להמלצות ועדת יוגב בתוך האוצר. ל"גלובס" נודע, כי שר האוצר, יאיר לפיד, מסרב לאשר את ההמלצות, בין היתר בגלל היעדר ההתייחסות להורדת תעריף החשמל.

פרסומן של המלצות ועדת יוגב נדחה בינתיים למועד בלתי ידוע. ההמלצות היו אמורות להתפרסם במסיבת עיתונאים באוצר ביום שלישי השבוע, אך קיום המסיבה נדחה ברגע האחרון בהחלטת מנכ"לית המשרד יעל אנדורן.