קריסת המרפסות בחדרה: בקשה למימוש ערבות המכר

בעלי הדירה שבה קרסה המרפסת בחדרה פנו לבנק המלווה של הפרויקט כדי לממש את ערבות חוק המכר על הדירה

בעלי הדירה שבה קרסה המרפסת בבניין של גינדי השקעות בחדרה פנו לבנק המלווה של הפרויקט כדי לממש את ערבות חוק המכר על הדירה, כך נודע ל"גלובס". מדובר בצעד חריג שמעיד על כך שהמגעים בינם לבין חברת גינדי השקעות יזמית הפריוקט לבין בני הזוג שרכשו את הדירה עלה על שרטון.

"הריני לפנות אליך בשם מרשיי בדרישה למימוש וחילוט הערבויות הבנקאיות שניתנו בידם על ידי חברת גינדי ייזום ופיתוח בהקשר עסקת רכש דירה שביצעו מרשיי מידה ברחוב נחל פרת בחדרה ולאחר שהובהר כי המוכר לא יוכל להעביר לכם בעלות או זכות אחרת בדירה כמוסכם בהסכם המכר", כך במכתב שנשלח לבנק המלווה.

עוד במכתב: "מאז קרות האירוע ועד היום ניסו מרשיי לבוא במו"מ עם חברת גינדי ולקבל כספם חזרה (מבלי לגרוע מזכותם להיפרע גם כדי נזקיהם בנפרד) אך למרבה הצער לשווא. כיום מובהר מעל כל צל של ספק, הן במצגים ודרישות שהועלו כלפי מרשיי והן בתוכניות שנתנה חברת גינדי ביד רוכשים אחרים באותו הבניין כי חברת גינדי לא תוכל לעמוד בתנאי הסכם המכר כלפיי מרשיי לא בהקשר מועדים סבירים לאספקת הדירה ולא במפרט המכר עליו התחייבה".

עו"ד רם א. גמליאל, המייצג את בני הזוג אמר היום ל'גלובס' כי בעלי הדירה נואשו מלהמתין והחליטו לפעול: "פנינו לבנק הפועלים שהוא בנק המלווה של הפרויקט וגם לבנק מזרחי טפחות בו לקחו בני הזוג את המשכנתא. הדירה שרכשו בני הזוג כבר לא רלוונטית והם רוצים לממש את זכותם לקבל את כספי ערבות חוק המכר. אני מקווה שהבנקים ישתפו פעולה ותעודת הביטוח שיש לכל רוכש מאז מקרה חפציבה אכן תמומש".

בני הזוג היו אמורים לקבל את הדירה כבר בחודש יולי 2013, אולם בעקבות קריסת המרפסת בדצמבר 2013 הם לא יכלול לממש את הרכישה. מאז קריסת המרפסת מצאו בני הזוג, עם זוג תאומות בנות שמונה חודשים, פתרונות דיור חלופיים, כאשר רק בחודשיים האחרונים נשכרה בעבורם דירה ע"י החברה.

רק לאחרונה דווח כי חברת גינדי השקעות הגיעה להסדר מול רוב בעלי הדירות האחרים בבניין ברחוב פרת בחדרה לגבי פיצוי כספי בגובה כ-250 אלף שקל. באותו הזמן, דיירי הבניין הסמוך, שגם הוא הוכרז כמסוכן ועל רוכשי הדירות נאסר להיכנס עליו, עדיין נמצאים בדין ודברים אל מול החברה. שני הבניינים עדיין מוכרזים כמסוכנים ובעלי הדירות אינם יכולים להיכנס אליהן.

מחברת גינדי השקעות נמסר: "גינדי השקעות מצרה על כך שרוכשי הדירה בחרו לעשות שימוש בתקשורת כדי להפעיל עליה לחץ. החברה תמשיך לנהל משא ומתן עיניני עם כל דייר שיבחר בכך ותימנע לעשות זאת באמצעות כלי התקשורת".