היועץ המשפטי בודק: שר בכיר ביצע עבירות מין?

(עדכון) - הבדיקה מתמקדת הן בשאלה האם יש מקום לפתוח בחקירה נוכח ההתיישנות, והן בשאלה האם התלונה מגלה על פניה ביצוע של עבירת מין

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואגף החקירות והמודיעין במשטרה בודקים תלונה כנגד שר בכיר בממשלת ישראל, בדבר ביצוע עבירת מין בפקידה שעבדה עמו לפני 16 שנה. זאת בעקבות תלונה שהועברה ללשכת היועץ ולמשטרה לפני כשבוע. הבדיקה מתמקדת הן בשאלה האם יש מקום לפתוח בחקירה נוכח ההתיישנות, והן בשאלה האם התלונה מגלה על פניה ביצוע של עבירת מין. התלונה נגד השר נחשפה אמש (א') ב"קול ישראל" ביוזמת קבוצת העיתונאיות הקרויה "תא העיתונאיות".

במסגרת הבדיקה זומנה לפני ימים אחדים המתלוננת למשטרה, ונגבתה גירסתה. התלונה מתמקדת במקרה אחד של יחסים אינטימיים בין השניים, שאירע על פי גירסתה בעת שהשניים שהו בכנס בבית מלון. לטענתה, אותו אירוע התקיים ביוזמת השר ובהסכמתה, אך תוך ניצול מרותו כלפיה. באשר למהימנות התלונה, שתי בדיקות פוליגרף שעברה המתלוננת ביוזמת כלי תקשורת בימים האחרונים, הובילו לתוצאות שאינן חד-משמעיות: על פי הפרסומים של "תא העיתונאיות", בבדיקה הראשונה נמצא שהיא דוברת אמת, ואולם בבדיקה השנייה התגלה כי המתלוננת "נוטה לשקר" בשאלה האם קיימה מגע מיני עם השר המדובר.

יועץ התקשורת של השר המדובר סירב להתייחס לפרשה החדשה. השר עצמו אמר בשיחה עם עיתונאי: "זהו חיסול פוליטי, אין לי מושג על מה מדובר. לא שמעתי את שמה של האישה הזו מעולם". במשרד המשפטים אישרו כי התלונה אכן הוגשה לפני כשבוע, וכי מתקיימת בדיקה בנושא. ההחלטה על בדיקה מזורזת התקבלה בישיבה שהתקיימה בלשכתו של וינשטיין בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, המשנה ליועץ המשפטי (פלילי) רז נזרי וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי.

בין היתר נלקחת בחשבון האפשרות שהתלונה הוגשה כעת מתוך מניעים פוליטיים. במערכת אכיפת החוק לוקחים בחשבון גם את האפשרות שהפרסומים כעת עשויים להוביל מתלוננות נוספות נגד השר, ככל שאכן יש כאלה, ושנמנעו עד כה מלהתייצב ולהתלונן, לתת פומבי למעשים - ככל שאכן היו.