איגוד השיווק חוזר לתחרות השנתית של ענף הפרסום

זאת, ‎‎לאחר שש שנים של היעדרות ■ ‎‎התחרות תעבור שינויים והיא עשויה להיפרד משמה‏ - קקטוס הזהב

‎‎לאחר שש שנים של היעדרות, איגוד השיווק חוזר להיות חלק מתחרות הפרסום הישראלית - כך נודע ל"גלובס". החלטה על כך התקבלה אתמול (ד'), בתום ישיבה של הנהלת איגוד השיווק שבה לקחו חלק גם יו"ר האיגוד, איל מליס, והמנכ"לית, תלמה בירו.

להחלטה קדמה פגישה עם יו"ר איגוד חברות הפרסום, אמיר גיא, ומנכ"ל האיגוד, יגאל בר און, שהציגו בפניהם את מתווה התחרות במתכונת החדשה, שאמורה לשים דגש על החלק שיש לקריאטיביות כמנוף שיווקי.

החלטת איגוד השיווק סוללת את הדרך להרחבת פאנל השופטים של התחרות שיכלול גם אנשי שיווק מובילים. בשלב זה נראה, כי כחלק מהשינויים שעוברת התחרות היא תיפרד גם משמה - קקטוס הזהב.

איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק היו שותפים לתחרות במשך שנים ארוכות אך כוחות מנוגדים דחפו אותם להיפרד. מצד הפרסומאים הלכו וגברו הקולות להפוך את התחרות ממה שכונה אז "תחרות פופלריות" לתחרות ששופטת ונשפטת על-ידי אנשי קריאייטיב - ללא התייחסות לתוצאות שהקמפיין הביא. איגוד המפרסמים, כפי שהוא נקרא אז, הציב לעצמו יעד אחר: למצב את עצמו כאיגוד שהתמחותו שיווק ולא פרסום.

אולם, הפרידה מהמפרסמים לא הועילה לתחרות, שעברה מאז מספר שינויים עד שלמעשה הגיע לסוף דרכה לפני כשנה, אז ברור היה שהתוצאות רחוקות מלספק ולשקף את ההתנהלות הפרסומית של השוק. באמתלה של מצוקה כספית הוחלט על ביטול התחרות ואכן ב-2013 היא לא התקיימה.

לפני מספר חודשים התחלפה ההנהלה של איגוד חברות הפרסום וההנהלה החדשה שמה לה ליעד להעלות מחדש את קרנו של הענף - בין היתר על-ידי חיזוק בתפיסה המקצועית שלו וחיזוק הקריאייטיב כאלמנט שיוצר שינוי כלכלי ללקוח. כפועל יוצא מזה הונחו מחדש יסודות חדשים לתחרות הפרסום, בהם השמת דגש על הצלחת הקמפיין, קביעת סף למספר הופעות של קמפיין כדי למנוע השתתפות עבודות שנוצרו לצורך תחרויות בלבד, ושינוי של הקטגוריות.

בירו אישרה את הידיעה ואמרה בתגובה: "אנחנו שמחים לחזור ולשתף פעולה בתחרות הפרסום עם איגוד הפרסום הישראלי. לאנשי השיווק והמפרסמים חשוב מאוד לתרום להשבחת המצוינות והמקצוענות של ענף הפרסום, שהרי יש זיקה בולטת בין מצוינות קריאטיבית לתוצאות שיווקיות". ‏‎‎‏