שולה זקן תודה בלקיחת שוחד ותרצה 10 חודשים בכלא

הסדר טיעון שעליו חתמה זקן: 10 חודשים ו-29 ימים מאסר בפועל; מאסר על תנאי בהיקף שייקבע על ידי בית המשפט; 25 אלף שקל קנס; ו-75 אלף שקל חילוט כספים

שולה זקן תודה בשתי עבירות של לקיחת שוחד, בפרשת הולילנד ובפרשת הזרע, וייגזרו עליה העונשים הבאים: 10 חודשים ו-29 ימים מאסר בפועל; מאסר על תנאי בהיקף שייקבע על ידי בית המשפט; 25 אלף שקל קנס; ו-75 אלף שקל חילוט כספים. כך קובע הסדר טיעון שעליו חתמה זקן, באמצעות סנגוריה עו"ד עפר ברטל ודב גלעד כהן, עם פרקליטות מיסוי וכלכלה. מכתב האישום יימחקו עבירת הלבנת הון וכן פריטים שונים בתוך אישומי השוחד.

מכתב האישום המתוקן שגובש נגד זקן במסגרת הסדר הטיעון, הושמטו רכיבים שונים הנוגעים לשני אישומי השוחד. כך, צומצם סכום השוחד באישום הראשון מ-95 אלף ל-50 אלף שקל; ובאישום השני הושמט סכום של 70 אלף שקל, וכן קבלת תיק ונעליים מבין המתנות שקיבלה זקן משמואל דכנר. מבקשת הפרקליטות לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן, לדחות את הכרעת דינם של אולמרט וזקן, עולה כי בכוונת הפרקליטות לזמן את זקן לעדות מחודשת בבית המשפט בעוד שבועיים - לאחר שאולמרט ייחקר במשטרה באזהרה, ולאחר שתושלם החקירה בחשדות החדשים נגדו.

בכוונתם של הפרקליטות וסנגוריה של זקן להציג את הסדר הטיעון ולהגיש את כתב האישום המתוקן לבית המשפט המחוזי בהקדם האפשרי - אפשר שכבר ביום שני בבוקר, עוד לפני שתוקרא הכרעת הדין בתיק הולילנד. בעקבות בקשת הפרקליטות לדחות את הכרעת הדין בעניינם של אולמרט וזקן, הורה השופט דוד רוזן לנאשמים האחרים להגיב לבקשה עד יום ראשון בשעה 16:00 אחר הצהריים, ולאחר מכן יקבל החלטה בנושא. חלק מהנאשמים כבר הגיבו, באמצעות סנגוריהם - והביעו התנגדות עזה להפרדת הכרעת דינם של אולמרט וזקן מהכרעת הדין הכללית. ואולם זקן מתכוונת להודות בכתב האישום המתוקן, בלא קשר להחלטתו של רוזן אם להפריד אותה ואת אולמרט מהכרעת הדין הכללית.

אחר הצהריים החליט השופט אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציון לצמצם פעם נוספת את צו איסור הפרסום שהוציאה המשטרה היום. כעת מותר לא רק לציין את דבר קיומו של הצו, אלא גם לציין שנפתחה חקירה פלילית ביאח"ה, כנגד אהוד אולמרט, בחשד לביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות והטרדת עד. הפרקליטות והמשטרה מבקשות לזמן את אולמרט בזמן הקרוב ביותר לחקירה באזהרה במסגרת חקירה זו. הראיות העומדות כנגד אולמרט הן קלטות, שתוכנן אסור בפרסום; מסמכים שונים; וכן גירסתה של זקן, שנגבתה על ידי חוקרי המשטרה אתמול (ד') במשך יותר משש שעות. איסור הפרסום נותר לגבי תוכן הקלטות; כל חומר חקירה נוסף; כל עדות על ידי מי מהמעורבים; וכן אופן ההקלטה ועיתויה.