"כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו"

שלי יחימוביץ': "אהוד אולמרט הוא עבריין מועד" ■ זהבה גלאון: "השופט לא קנה את הספינים התקשורתיים של אולמרט ומקורביו והרשיע את הפוליטיקאי המושחת והמשחית ביותר בתולדות המדינה בקבלת שוחד"

במערכת הפוליטית קיבלו את הכרעת הדין של אולמרט ברגשות מעורבים. בעוד שחברי כנסת שונים בחרו לצאת בהודעה מפורשת המברכת את בית המשפט, התביעה ושלטון החוק על ההרשעה המהדהדת, אחרים, תומכיו של אולמרט, שמרו על שתיקה תקשורתית רועמת המנוגדת להתנהלותם הרגילה, או שאמרו בחדרי חדרים את מר ליבם על מערכת אכיפת החוק.

הראשונה שמיהרה לברך על הכרעת בית המשפט הייתה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', שאמרה כי "אהוד אולמרט הוא עבריין מועד אשר שב וניצל לאורך עשרות שנים את כוחו וקשריו כדי להתעשר, והצליח לחמוק שוב ושוב".

עוד הוסיפה יחימוביץ', כי "כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו, אולם היום צריכים אזרחי ישראל להיות גאים בכך שלמרות הכסף, הקשרים והכוח שהופעלו על כל גורמי שלטון החוק, אנו נוהגים כדמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק והצדק נראה ונעשה".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בירכה על הכרעת הדין ושיבחה את השופט רוזן. "השופט רוזן לא קנה את הספינים התקשורתיים של אולמרט ומקורביו והרשיע את הפוליטיקאי המושחת והמשחית ביותר בתולדות המדינה בקבלת שוחד", אמרה גלאון והוסיפה כי "הרשעה זו מבצרת את ההגנה על שלטון החוק ומאותתת לכל המקורבים, ספינולוגים ויחצ"נים מטעם שגם מנהיגים אינם עומדים מעל החוק".

עוד אמרה גלאון, כי "השופט רוזן קילף שלב אחר שלב את מסכת השקרים של מי שהשתמש בשררה ובקריירה הציבורית שלו כדי להעשיר את עצמו ומקורביו וקבע שאולמרט שיקר לבית המשפט. ההרשעה בקבלת שוחד, מאותתת לנבחרי ציבור ולמנהיגים שמרמים, משקרים ומקבלים שוחד, שפוליטיקאים שסרחו לא מקלקלים את תדמיתם שלהם אלא את תדמית הפוליטיקה, וטוב שבית המשפט קם היום להגנתה".

ח"כ דב חנין, (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, הצטרף לחברי הכנסת הבודדים שהגיבו ואמר: "כמו תמיד, מאחורי שערורייה סביבתית נמצאת שחיתות שלטונית. המערכה בפרשת הולילנד, בדיוק כמו בפרשת 'דנקנר - אדמות עתלית' שגם היא הסתיימה בימים אלה, התחילה מקבוצה קטנה של פעילי סביבה נחושים שמחו נגד תוכנית הבנייה המפלצתית כבר בשלביה הראשונים. וכמו שאמר מהטמה גנדי: 'בהתחלה הם התעלמו מאתנו, אחר כך הם לעגו לנו, בהמשך הם נלחמו בנו, ואז ניצחנו'.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל הארגון הסביבתי אדם טבע ודין, הוסיף כי "התנגדנו לתוכנית הולילנד ונלחמנו בה עוד לפני שידענו שמדובר בשחיתות כלכלית. ברחבי הארץ פזורים עוד עשרות הולילנדים - ממגדלים על חופי ים ועד לתחנות דלק ומרכזי מסחר בשטחים פתוחים".