בנט: "אין בעיית אבטלה בישראל; הבעיה באיכות המשרות"

שר הכלכלה בשיחה עם סטודנטים בקריה האקדמית אונו: "פעם במדינת ישראל היה אפשר להיכנס בגיל 22 לחברה גדולה, כדוגמת צים או בנק מרכזי, לעבוד עד גיל 60 פלוס ואז לצאת לפנסיה. העידן הזה נגמר"

שר הכלכלה נפתלי בנט טוען כי "אין בעיית אבטלה בישראל" וכי הבעיה המרכזית בשוק התעסוקה היום היא איכות המשרות.

"אין בעיית אבטלה בישראל", אמר היום (ב') בנט בשיחה עם סטודנטים בקריה האקדמית אונו. "רמת האבטלה היא הנמוכה שהיתה בשנים האחרונות. הבעיה היא איכות המשרות".

בנט התייחס לסוף עידן הקביעות במשק ואמר: "פעם במדינת ישראל היה אפשר להיכנס בגיל 22 לחברה גדולה, כדוגמת צים או בנק מרכזי, לעבוד עד גיל 60 פלוס ואז לצאת לפנסיה. העידן הזה נגמר. אין יותר את הביטחון שאם אתה עושה הכל כמצופה ממך, הכל יהיה בסדר. יכול להיות גל פיטורים, החברה יכולה להיסגר, ולכן הדור הצעיר צריך להתנהל ולהסתכל בצורה שונה לגמרי על הקריירה ולהבין שלאורך כל החיים אתם צריכים להשקיע בבנייה עצמית כדי להיות גמישים אחר כך".

בנט סירב להתייחס לשאלה לגבי מחירי הדירות בישראל בטענה כי העוסקים בנושא הם ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון, אך הסכים להתייחס לסוגיית יוקר המחיה שנמצאת באחריותו: "אם נעשה השוואה בין פברואר 2013 ל-2014 נראה ירידה במחירים של מוצרים רבים - כל המוצרים לילדים ירדו ב-8%, תיקים וילקוטים ב-7%, תרופות ב-2%, כלי מיטה ב-2.5%, ציוד לא-חשמלי ב-2.4%. בכל התחומים שהם לא מזון היתה ירידה מאוד משמעותית בשנה האחרונה. אין פה זבנג וגמרנו... תחום המזון הוא הקשה ביותר".

באשר לרפורמה בנמלים אמר בנט: "אנחנו בכיוון טוב מאוד עם הנמלים. הבעיה הבסיסית היא... שרמת השירותים אל מול המחירים לא מספיק טובה. סחורות נתקעות בנמל והעובדים יכולים לצאת לבת מצווה בזמן שהאוניות תקועות. לצד כל אחד מהנמלים הלאומיים אנחנו מאפשרים הקמת נמל פרטי. בחיפה ובאשדוד יהיה גם נמל פרטי וגם ציבורי. הנמל הציבורי יהיה חייב להתייעל - יורידו מחירים והשירות יהיה טוב יותר".

בהתייחסו לעיצומי עובדי הנמלים אמר בנט: "רמת החוצפה פה בלתי נתפסת".