בנו של פרופ' שני משיבא היה שותפו של עידו סמואל

אור שני השקיע מיליון שקל אצל סמואל דווקא לאחר פרסום התחקיר המפורסם נגדו ("אבא הביא לי את הכסף, עשיתי טעות") ■ זה לא הפריע למנכ"ל פרופ' רוטשטיין לכתוב: "ממליץ למנות לאלתר את שני כמ"מ זמני למנהל תפעול"

לפני כחודש פרסמנו כאן כי אור שני, בנו של פרופ' מוטי (מוטק'ה) שני, המנכ"ל הכול יכול לשעבר של בית החולים שיבא (תל השומר) וכיום נשיא תאגיד הבריאות של ביה"ח, מועסק כסגן מנהל התפעול בתל השומר ומקבל את שכרו מהתאגיד שבראשו עומד אביו. בתל השומר ראו באור שני מועמד טבעי להחליף את מנהלת המשק והתפעול שיצאה השבוע לגמלאות, אולם בנציבות שירות המדינה החליטו לנהל בעצמם את המכרז לתפקיד, להאריך את מועד הגשת המועמדות ולשנות מעט את הקריטריונים. בהנהלת תל השומר מתעקשים גם השבוע כי שני ראוי להתמודד על התפקיד, ואף מאשימים את הנציבות בכך שכל עיכוב נוסף יביא לעלייה במספר הזיהומים בבית החולים - טענה שעוד נגיע אליה בהמשך.

היום (ג') אנו חושפים כי אור שני נכנס בעבר לשותפות עם עידו סמואל, שהורשע בדיוק לפני שנה במסגרת אחת הפרשות המתוקשרות של הונאת משקיעים. סמואל, שייסד את מכללת "ברוקרטוב", מיצב את עצמו כגורו השקעות צעיר והבטיח תשואות פנטסטיות למשקיעיו, אולם בהמשך הפסיד את כספיהם של רבים. בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את סמואל במרמה, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד, בעקבות הפסדי הענק של לקוחותיו שהשקיעו בחברות מסחר שפתח.

מסתבר כי דווקא לאחר פרסום התחקיר הראשון בעניינו של סמואל, ששודר עוד בשנת 2008 בתוכנית "שומר מסך" של אמנון לוי בערוץ 10, בחר שני הצעיר להיכנס לשותפות עם סמואל. "העד אור שני למד במכללת ברוקרטוב ובהמשך התיידד עם הנאשם", נכתב בהרשעה של סמואל. "בעדותו מסר העד כי לאחר פרסום תוכניתו של אמנון לוי סיפר לו הנאשם כי בשל הלחץ בו היה נתון הוא הפסיד 2 מיליון שקל בקרנות הגידור, והוא מעוניין להכניס שותפים לחברת ברוקרטוב שיכניסו כסף על מנת 'לכסות את הבור' בקרנות הגידור. העד שני סיפר כי לאחר מחשבה החליטו הוא ואחיו להיכנס כשותפים ולהזרים את הכסף הנדרש לכיסוי ההפסדים בקרנות הגידור, וזאת על בסיס מצג שהנאשם הציג בפניהם שרווחיה של ברוקרטוב לשנת 2008 יעמדו על 2 מיליון שקל לכל הפחות".

עדותו של שני סייעה להרשיע את סמואל, לאחר שטען כי הוא עצמו נכווה מסמואל והוטעה על ידו. "אם הייתי יודע שהכסף הזה לא יילך למשקיעים, לא הייתי נותן את הכסף", העיד שני.

"אולי נפתחה לי הדלת"

בתשובה לשאלת "גלובס" למידת שיקול הדעת שהפעיל כשבחר להיכנס כשותף של סמואל דווקא לאחר שידור תחקיר טלוויזיוני מהדהד, אמר שני: "זו הייתה טעות, מה אתה רוצה שאני אגיד שלא טעיתי? טעיתי וזו הטעות שלי". על השאלה מאיפה לאדם צעיר כמוהו מיליון שקל פנויים להשקעה כזו, השיב: "אבא שלי הביא לי". שני הוסיף כי "עם כל הכבוד, אני בתפקיד שלי בתל השומר בזכות ולא בחסד", אבל הודה: "אולי נפתחה לי הדלת".

שכרו של שני, אגב, עומד על כ-23 אלף שקל ברוטו בחודש. לדבריו, לא צריך להפריז בתיאור התפקיד האמור: "עשיתם מהתפקיד הזה יותר ממה שהוא. זה להיות אחראי על המשק והניקיון". שני מודה כי "פישל" לאחרונה, כשלדבריו לא הבחין בשלטים הבולטים שהותקנו בצמוד למנחת המסוקים בתל השומר, עליהם התנוסס הלוגו של שיבא והכיתוב "עדן-שיבא תעופה" - זאת, אף שלדבריו לא הייתה כל התקשרות עם חברת התעופה הפרטית וכי השלטים הותקנו על דעת החברה הפרטית.

מנכ"ל תל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין, בכל זאת שומר אמונים לשני הצעיר. "אור שני הוכיח עצמו בנושאים אלה ואחרים כבולדוזר רציני בתקופה של 5 שנים שהוא עובד בשיבא, ואין לי ספק שהוא גם ראוי לגשת למכרז חיצוני למרות יחוסו המשפחתי", כתב אתמול רוטשטיין לנציב שירות המדינה. רוטשטיין דורש לאפשר לתל השומר למנות את שני "לאלתר" לממלא מקום מנהלת המשק והתפעול שיצאה לגמלאות השבוע, זאת במקביל להפסקת עיכוב המכרז למינוי קבוע. הסיבה: חשש לעלייה במספר הזיהומים בבית החולים ללא מינוי מחליף רשמי למנהלת הפורשת, זאת אף ששני כבר היום משמש בפועל כבעל התפקיד הדומיננטי ביותר בתל השומר בכל הקשור למשק ותפעול.

רוטשטיין דורש במפורש כי לא יימנעו משני להתמודד במכרז, וכותב כי בחודשיים האחרונים שבהם מנהלת המשק ניצלה ימי חופשה צבורים, חלה עלייה של ממש במספר הזיהומים: "בבדיקה שאנו עורכים כל חודש נמצא שבפברואר 2014 היה חולה מזוהם אחד מתוך 650 חולים שנבדקו, אך לעומת זאת במארס 2014 נמצאו כבר 14 חולים מזוהמים מתוך 866 חולים שנבדקו. מדובר בכשל המגיע עד כדי סיכון חולים ושהמניעה החיצונית שנכפתה על בית החולים באי-איוש תפקיד קריטי כזה בארגון אינה מאפשרות לו לטפל ביעילות ובמהירות בנושא הרגיש הזה בבית חולים".

בנציבות שירות המדינה זעמו על הטענות של רוטשטיין ומסרו לו מכתב תגובה הדוחה בשאט נפש את הניסיון להאשים אותם בפגיעה בחולים. בנוסף, בנציבות סירבו לבקשה של רוטשטיין לאפשר את מינויו הזמני של אור שני.

מפרופ' רוטשטיין נמסר כי "אור שני הוא אדם ראוי ומתאים לתפקיד מנהל המשק של שיבא. אשמח לכתוב על כך המלצה מפורטת לוועדת המכרזים החיצונית של הנציבות במידה ותתכנס ומר שני יחליט לגשת למכרז. אין לאמור כל קשר לתפקידה של ד"ר דינה נוף, סמנכ"ל הלוגיסטיקה לשעבר, שפרשה לגמלאות ב-1 בינואר 2014 והוחלפה ע"י ברונו לביא. מדובר בתפקיד אחר לחלוטין. הנושאים האישיים של אור שני, השקעותיו ושותפויותיו קודם העסקתו בשיבא (!), כל עוד הם היו במסגרת החוק ולא הפרו כל קוד אתי, אין בהם כדי לפסול את מועמדותו לתפקיד ציבורי כזה או אחר. שני ביקש להבהיר כי השותפות המדוברת הסתיימה בפירוק, ובעקבות עדותו בבית המשפט 'השותף' האמור נדון ל-7.5 שנות מאסר. הנושאים בהם אמור לעסוק מנהל המשק קריטיים לקיום בית חולים נקי וסטרילי. תפקיד זה אינו מאויש בינתיים, ובשל חשיבות הנושא פניתי בבהילות לנציב שירות המדינה ולמנכ"ל משרד הבריאות".