גם בו נפלה שלהבת: בני סיידא משיק ספר בישול טבעוני

אם בני סיידא עבר לטבעונות, באמת רק אני בדד נותרתי, את כולם נשא האור ■ סיידא הוא טבעוני לייט. נמנע ממוצרים כמו טופו ותחליפי חלב, ונצמד לירקות, לפירות ולעשבי תיבול

אם נדמה לכם שכולם נהיו טבעונים חוץ מכם (וזה בהנחה שאתם עוד לא) - אתם צודקים. למסקנה הזאת הגעתי סופית אחרי שנחת אצלי ספר המתכונים החדש של בני סיידא, "אוכל טבעוני - טעים ומהיר". סיידא הוא מקרה קלאסי של ארזים שנפלה בהם שלהבת, ואת זה אומרת אזובת קיר עם תעודות. אם בני סיידא - האיש שבמשך שנים נעזרתי במתכוניו המצוינים רק אחרי שהורדתי מהם אוטומטית 50% מכמויות השמנת והקממבר - עבר לטבעונות, באמת רק אני בדד נותרתי, את כולם נשא האור.

לזכותו ייאמר שלמרות הקונברסיה המפתיעה, סיידא לא הפך יותר אדוק מהאפיפיור. למעשה, עברו כחוטא דווקא משפיע לטובה על המתכונים. הוא עדיין משתמש במילה הגסה "מוקרמים", אבל עכשיו אלה חצילים מוקרמים בטחינה; המילה "קונפי" (בשר שנכבש ובושל בשומן של עצמו) עברה הסבה ל"קונפי זוקיני וזיתי קלמטה", ויש גם שטרודל, מעלי כרוב במקום מבצק עלים. סיידא אפילו הרשה לעצמו למחזר מתכון מספר קודם שלו ("מבשלים", עם אבי ביטון). המתכון לבטטות צלויות עם טחינה וסילאן זהה בשני הספרים, חוץ מאשר משפט הסיום. "להגיש לצד דגים מטוגנים, רוסטביף או קציצות" הפך ל"מגישים עם בורגול, גריסים או קוסקוס".

כרגיל אצלו, המתכונים ברורים, בהירים ולא קשים מדי. סיידא הוא טבעוני לייט. נמנע ממוצרים כמו טופו ותחליפי חלב, ונצמד לירקות, לפירות ולעשבי תיבול. במבוא מודגש שהספר אינו מיועד רק לטבעונים, אלא גם לכאלה שמארחים טבעונים וצמחונים, או למשפחות מעורבות. לבי אומר לי שזו תהיה מתנה פופולרית בפסח הזה.

מודן, 98 שקלים, 208 עמודים