סטרטסיס הישראלית רכשה שתי ספקיות של שירותי הדפסה

יצרנית מדפסות תלת ממד וספקית של שירותי הדפסה בתלת ממד, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 5.4 מיליארד דולר, הרחיבה את דריסת הרגל שלה בענף ההדפסה בתלת ממד

למרות הפופולריות הגואה של תעשיית ההדפסה בתלת ממד, מדובר בתעשייה מאוד תחרותית. כל שחקן בה יודע שהוא צריך להתמקצע כמה שיותר ולספק מגוון כמה שיותר רחב של פתרונות, וכמו שזה מכונה בעגה המקצועית להיות One Stop Shop עבור הלקוח שלו.

סטרטסיס הישראלית (Stratasys), השחקנית השנייה בגודלה בתעשייה זו, הפנימה זאת כשמיזגה לתוך פעילותה את זו של אובג'ט הישראלית; הפנימה בשנית כשרכשה את MakerBot, יצרנית של מדפסות תלת ממד שולחניות (להבדיל מהמדפסות התעשייתיות שלה ושל אובג'ט), ועכשיו היא מפנימה זאת בשלישית על ידי הרחבת פעילותה מעבר לייצור נטו של מדפסות.

סטרטסיס , שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, הודיעה הבוקר (שעון ארה"ב) על רכישת שתי חברות פרטיות אמריקאיות: Solid Concepts ו-Harvest Technologies. הראשונה תירכש תמורת עד 295 מיליון דולר במזומן או על ידי שילוב של מזומן ומניות, כאשר 172 מיליון דולר מתוך תמורה זו תועבר לבעלי המניות של הנרכשת במועד סגירת העסקה, 60 מיליון דולר כתמורה נדחית, ועד 63 מיליון דולר עבור שימור עובדי Solid Concepts.

לעומת זאת, תמורת הרכישה של Harvest Technologies לא דווחה, ולפי סטרטסיס היא אינה מהותית, לפחות לא כמו הרכישה הראשונה, בין היתר מכיוון שפעילותה של Harvest הרבה יותר נישתית.

בניגוד ל-MakerBot, שתי החברות שנרכשו כעת אינן יצרניות של מדפסות אלא הן מספקות שירותי הדפסה בתלת ממד, כאשר Solid Concepts היא המובילה בתחומה בצפון אמריקה. בפועל זה אומר שהן מאפשרות למי שיש לו מדפסת של סטרטסיס או של יצרן אחר והגיע לתקרת כושר הייצור שלו - או שיש לו פרויקט ענק, והוא זקוק לסיוע בהוצאתו לפועל - לפנות אליהן כדי שיספקו לו פתרון של הדפסה בתלת ממד (ממש כמו אאוטסורסינג).

באופן דומה, מי שאין לו מדפסת תלת ממד ורוצה להדפיס בתלת ממד בלי לרכוש מדפסת כזו, יכול לפנות לחברות אלו. כלומר, סטרטסיס מרחיבה אופקית את פעילותה בתעשיית ההדפסה בתלת ממד, והופכת מיצרנית נטו של מדפסות לספקית שירותי הדפסה במקביל.

החברה, דרך אגב, החלה לספק שירות כזה בעצמה דרך חטיבה שלה שנקראת RedEye אך פעילותה לא הייתה מהותית. עכשיו, תאחד סטרטסיס את הפעילות של שתי הרכישות תחת המטריה של RedEye. ג'ו אליסון, נשיא Solid Concepts, ינהל את RedEye לאחר הרה הארגון.

שתי הרכישות יתרמו לרווח למניה של סטרטסיס (על בסיס Non GAAP) החל מהשנה הראשונה של השלמתן.

סוליד
 סוליד