סמסונג תרכוש את ShopCloud הישראלית ב-80-90 מ' ד'?

החברה, שטרם השיקה מוצר, מאפשרת לנווט בתוך מבנים ■ מנהלת מו"מ עם גורמים נוספים

סמסונג עשויה לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי ShopCloud תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים. סמסונג ושופ קלאוד מנהלות משא ומתן, אולם עדיין לא חתמו על חוזה. בנוסף לענקית הקוריאנית, ישנן חברות נוספות שמתעניינות ברכישת הסטארט-אפ הישראלי, שעדיין לא השיק את המוצר שלו בצורה מסחרית.

שופ קלאוד פועלת בתחום של ניווט בתוך מבנים, אשר חברות טכנולוגיה רבות בעולם כמו גוגל, מיקרוסופט ואפל עושות את הצעדים הראשונים שלהן בו. בניגוד לענקיות הטכנולוגיה שמסתמכות על רכיבי חומרה שונים שצריך להתקין פיזית בתוך המבנים או בתקשורת Wi-Fi, שופ קלאוד מציעה אפליקציה בשם Inside, שכוללת פתרון מקורי ששונה מהמוצרים הקיימים בשוק.

הטכנולוגיה של שופ קלאוד לא מצריכה שימוש באף רכיב חומרה בתוך הקניון או בסמארטפון וזה מה שהופך אותה למיוחדת.

קניון איילון, היכל נוקיה

"בגוגל מציעים זיהוי מיקום ברמה של 6 מטר", אמר גיל דבורה, מנכ"ל וממייסדי שופ קלאוד בראיון ל"גלובס" שנערך לפני כחודשיים. "אצלנו הדיוק ברמה של מטר בודד ואנחנו יכולים לתת ניווט גם בתוך החנות". שופ קלאוד ממפה נקודות עניין נייחות במקומות בהם היא עובדת, כאשר המצלמה של הסמארטפון מזהה את מיקום המשתמש מבלי שזה צריך לעשות משהו באופן אקטיבי. בחברה לא מוכנים לחשוף פרטים נוספים על הטכנולוגיה, אלא רק שהיא אוספת מידע באופן פאסיבי על המשתמש.

שופ קלאוד קיבלה אישורים למפות ולפעול ברוב הקניונים המרכזיים בישראל, ביניהם קניון איילון, קניונים מקבוצת מליסרון ומרכזי ביג בארץ. בנוסף, החברה תמפה ותפעיל את השירות במבנים גדולים כגון היכל נוקיה, אצטדיון בלומפילד, בית החולים תל השומר, מתחם שרונה, עיריית תל אביב ומבנים מרכזיים נוספים שבאחריותה. כמו כן, החברה נמצאת במגעים עם שלוש רשתות קניונים בארה"ב. כבר לפני כחודשיים הציגה שופ קלאוד את השירות שלה לתקשורת הישראלית בקניון איילון.

צריך לזכור ש-90% מהזמן ו-80% מהכסף של האנשים מושקעים במקומות סגורים, כמו מרכזי קניות, בתי חולים, אוניברסיטאות, שדות תעופה, מקומות עבודה ועוד. הניווט לקניון השכונתי, לשדה התעופה או אפילו למוזיאון במרכז העיר מסתיים היום ברגע שנכנסים לתוך המבנה. ה-GPS מסיים את תפקידו והאדם נאלץ להסתמך על היכרות קודמת עם המקום, מפה סטטיסטית שמוצבת בכניסה למבנה או עזרה מאנשים אחרים. לכן רכישה של שופ קלאוד על ידי סמסונג או יצרנית טלפונים אחרת, תיתן לאותו יצרן יכולת טובה יותר להציע שירותי ניווט בתוך מבנים. אולם, היתרון של אפליקציה אותה אפשר להתקין על מגוון רחב של סמארטפונים מיצרניות שונות נראה הגיוני יותר, כאשר הקניונים או בתי החולים מעוניינים במיפוי המבנים שלהם, מה שיגביל את מספר הצרכנים שיוכלו להשתמש בשירות. צריך לזכור שסמסונג מפעילה בקוריאה בתי מלון, בתי חולים ועוד שלל מרכזים, שיכולים לעזור לה במיפוי המבנים שבבעלותה.

שופ קלאוד הוקמה בשנת 2012 לאחר שהחברה חיפשה פתרון לניווט בתוך מבנים. בשופ קלאוד מועסקים 15 עובדים, כאשר החברה גייסה 2 מיליון דולר משלומי גבאי, מנכ"ל איקאה לשעבר ומאיש העסקים ג'רמי מון מניו זילנד.

כאמור שופ קלאוד נכנסה לשוק עמוס בענקיות, המציעות כל אחת את המוצרים שלה בתחום. רק לפני מספר חודשים החלה אפל להטמיע בחנויות שלה בארה"ב את טכנולוגיית iBeacon שדורשת שימוש במשדרים קטנים. הטכנולוגיה הזו מנווטת את המשתמש בחנות אל המוצר שהוא מחפש וגם שולחת לו הודעות על מבצעים כאשר הוא עובר לידם בחנות. בעתיד הטכנולוגיה תאפשר גם תשלום בקופות. יכולת הניווט של גוגל קיימת כבר תקופה ארוכה במרכזי קניות ושדות תעופה בעולם, אבל הניווט לא מספיק נוח וקשה לקבל הדרכה בהגעה ממקום למקום.

מסמסונג ישראל נמסר: "אין תגובה".

רכישה נוספת

לפני פחות משנה רכשה סמסונג את בוקסי (Boxee) הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים בודדים, סכום שלא כיסה את ההשקעה בחברה - 29.5 מיליון דולר. לפני האקזיט בוקסי הציעה לרכישה סטרימרים הכוללים ממשק ידידותי. הממשק שהיה קיים גם להורדה למחשב, הציע גישה לאפליקציות וידיאו שונות והזרמת תכנים בצורה נוחה מהמחשב. סמסונג עדיין לא הציגה מוצר המשלב את הממשק של בוקסי.