נתניהו: "מוכנים להמשיך בשיחות, אבל לא בכל מחיר"

רה"מ התייחס לפניית הפלסטינים לאו"ם: "הם ישיגו מדינה רק במו"מ ישיר, ולא בהצהרות ריקות מתוכן, וגם לא במהלכים חד-צדדיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א') לתהליך המדיני וציין בפתח ישיבת הממשלה כי "בחודשים האחרונים מדינת ישראל מנהלת מו"מ עם הפלסטינים במטרה להגיע להסדר שלום. אזרחי ישראל חפצים בשלום, בשלום אמת, שבו יובטחו האינטרסים הלאומיים החיוניים שלנו, בראשם כמובן הביטחון.

לאורך השיחות הללו אנחנו ביצענו צעדים קשים והפגנו נכונות להמשיך בביצוע מהלכים לא קלים, גם בחודשים הבאים, במטרה לייצר מסגרת שתאפשר לשים קץ לסכסוך בינינו. דווקא ברגע שבו עמדנו להתכנס לאותה מסגרת המשך למו"מ, מיהר אבו-מאזן להצהיר שהוא אינו מוכן אפילו לדון בהכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הוא עשה זאת למרות שהוא יודע שלא יהיה שום הסכם בלי הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי - דבר שהבהירו גם נשיא ארה"ב וגם מנהיגים אחרים בעולם".

נתניהו המשיך ואמר כי "לצערי, בהמשך, כשהתקרבנו לרגע לפני סיום הסיכום להמשך השיחות, מיהרה ההנהגה הפלסטינית לפנות באופן חד-צדדי להצטרף ל-14 אמנות בינ"ל, ובכך הפרו הפלסטינים באופן מהותי את ההבנות שהושגו במעורבות אמריקנית. האיומים של הפלסטינים לפנות לאו"ם לא ישפיעו עלינו - לפלסטינים יש הרבה מה להפסיד ממהלך חד-צדדי כזה. הם ישיגו מדינה רק במו"מ ישיר, ולא בהצהרות ריקות מתוכן, וגם לא במהלכים חד-צדדיים. אלה רק ירחיקו את הסדר השלום, וצעדים חד-צדדיים מצדם ייענו במהלכים חד-צדדיים מצדנו. אנחנו מוכנים להמשיך בשיחות, אבל לא נעשה זאת בכל מחיר".