האם הוט מתעדפת לקוחות אינטרנט לטובת הוט נט?

משרד התקשורת בודק תלונות של מפעילים וספקיות תקשורת בעניין שיתוף פעולה פסול שמקיימת הוט עם החברה הבת שלה ■ הוט: הכל נעשה בהתאם לרישיון ■ משרד התקשורת: דוח ביקורת נכתב בימים אלה ובסיומו יוחלט כיצד לפעול

משרד התקשורת בודק תלונות של מפעילים וספקיות תקשורת בעניין שיתוף פעולה פסול שמקיימת חברת הוט עם החברה הבת שלה הוט נט. התלונות מתארות שיתוף פעולה שבא לידי ביטוי בהסטה של לקוחות אינטרנט של הוט, לטובת קבלת שירותי קישוריות לאינטרנט (ISP) מהוט נט, בצורה שאסורה על פי רישיון החברה.

בשל הצורך לאפשר תחרות בין כל ספקיות האינטרנט בצורה שווה, הגביל משרד התקשורת את חברות התשתית בזק והוט בתיעדוף לקוחות, כך שהן לא יוכלו להעדיף לקוחות של חברות קשורות. במלים פשוטות - משרד התקשורת קבע שבזק לא תוכל לכוון לקוחות לבזק בינלאומי והוט לא תוכל לכוון לקוחות להוט נט.

ספקיות אינטרנט מתחרות פנו לאחרונה והציגו בפני משרד התקשורת חומרים שמוכיחים שהוט לכאורה עוברת על הוראות רישיונה ומנצלת את מעמדה כקבוצת תקשורת, על מנת להסיט לקוחות לכיוון הוט נט.

נזכיר, כי כניסתה של הוט לתחום ה-ISP לוותה בהרבה מאד ביקורת מצד מתחרותיה בשוק, מכיוון שהחברה שלחה לקוחות שהתעניינו באינטרנט אצלה - רק להוט נט. לאחר תלונות וויכוחים מרים מול משרד התקשורת הורה המשרד להפסיק את הפרקטיקה שבה נהגה החברה וחייב אותה להפריד בין השירותים, כך שלקוח במוקד השירות לא יוכל להציע ללקוח אינטרנט לקבל שירותים מהוט נט, וזאת כאמור על מנת לשמור על ספקיות האינטרנט המתחרות שהן לא חברות תשתית, כמו 012 סמייל, נטוויז'ן, אקספון ועוד.

מהוט נמסר בתגובה: "נהלי הוט עומדים בקנה אחד עם דרישות הרישיונות, ועל פיהם לא מתבצע שיווק או תיעדוף של שירותי HOTnet על ידי נציגי הוט".

ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד נמצא בהליך פיקוח מתקדם בנושא. לחברה הוגש דוח בעניין זה, וכרגע התייחסויות החברה שנתקבלו כמענה נבחנות על ידי אגף הפיקוח. בהתאם למסקנות שיתקבלו, יוחלט על המשך הטיפול בהליך".