"קשת" חתמה הסכם עם חברת התמלוגים של יוצרי הטלוויזיה

הסדרת התשלומים היא בנוגע לשידורי הטלוויזיה ולתכנים באתר מאקו

זכיינית ערוץ 2, קשת, משכה את התנגדותה לאישור פעילותה של תל"י (חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה), לאחר שחתמה איתה על הסכם בן שלוש שנים. במסגרת ההסכם הסדירה קשת את תשלומי התמלוגים לתסריטאים ובמאים, הן בגין שידורי הטלוויזיה והן בגין התכנים באתר האינטרנט מאקו.

חילוקי הדעות בין היוצרים לקשת הגיעו לשיאם כשהזכיינית הודיעה לבית הדין להגבלים עסקיים, כי היא מתנגדת לבקשה לאישור הסדר כובל אותה הגישה תל"י, בטענה כי אינה מתנגדת לתשלום ליוצרים, אך היא מבקשת להסדירו. לא מן הנמנע כי התנגדות זו, כמו גם של הזכיינית רשת, הביאה להגבלות שביקש הממונה על ההגבלים דיוויד גילה, להטיל על פעילות הארגון.

רן טל, יו"ר תל"י, אמר בתגובה כי "תמיכתו של גוף כה חשוב ומשפיע כמו שידורי קשת בזכויות התסריטאים והבמאים לקבלת תמלוגים באמצעות תל"י הוא לא פחות מיום היסטורי. קשת מושיטה יד לציבור היוצרים ובמציאות הכאוטית של תעשיית הטלוויזיה זה רגע משמח ומרגש. משיכת ההתנגדות של קשת היא הרבה מעבר לצעד משפטי, זו הצהרה מוסרית".

אבי שמש, מנכ"ל בפועל של ת"לי, הוסיף כי "זה מאוד משמעותי שגוף שידור מוביל ביצירה מקורית כמו קשת, יזם וביקש במפורש מבית הדין להגבלים עסקיים לקבל את בקשת תל"י להסדר כובל. זה צעד אמיץ ומרגש ואני בטוח שציבור התסריטאים והבמאים מאוד מעריך אותו".

אבי ניר, מנכ"ל קשת, מסר בתגובה: "הדרך לא היתה קלה, אך לאורכה פעלנו תחת ההבנה כי העבודה עם היוצרים היא לב ליבה של העשייה הטלוויזיונית והיא עומדת מעבר לחילוקי דעות. אני שמח שהגענו להבנות ארוכות טווח".