האטה בשוק המשרדים: שליש מרוטשילד 22 הושכר לפתאל

קומות 10-2 מתוך 27 הקומות במגדל המשרדים יושכר לטובת מלון עסקים ראשון שתקים רשת פתאל בשדרות רוטשילד ■ מרבית שטחי המשרדים במגדל כבר הושכרו ע"י החברה לחברות היי-טק וסטארט-אפ

מגדל המשרדים יכלול גם מלון: כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", בעלי מגדל המשרדים "רוטשילד 22" בתל אביב, מוותרים על השכרת כלל השטחים במגדל למשרדים, ומעמידים שליש מהם לטובת מלון. בעלי המגדל, קבוצת אביב וקבוצת LR הודיעו היום כי חתמו על הסכם עם רשת מלונות פתאל, שתשכיר 6500 מ"ר בקומות 2-10 במגדל לטובת מלון עסקים של הרשת שיכלול 155 חדרים. המגדל, הכולל 27 קומות וממוקם בפינת הרחובות רוטשילד ונחלת בנימין, עומד להתאכלס בקרוב, ומרבית שטחי המשרדים במגדל כבר הושכרו ע"י החברה לחברות היי-טק וסטארט-אפ.

תוכנית בנין העיר שחלה על המגדל, מאפשרת הקמת שטחי משרדים או מלונאות, והקבוצות החליטו לממש את האפשרות המלונאית, נוסף לשטחי המשרדים שכבר הושכרו. כפי שפורסם ב"גלובס" בחודשים האחרונים קיימו אביב ו-LR מגעים עם רשתות מלונאיות, וזאת על פי הערכות בשל האטה בקצב שיווק שטחי המשרדים במגדל שבנייתו הושלמה ועומד לפני אכלוס.

בשוק הנדל"ן מעריכים כי דווקא בשל מיקומו האסטרטגי של המגדל בפינת הרחובות רוטשילד ונחלת בנימין, ובסמוך למשרדים של מוסדות פיננסים רבים, העובדה כי שטחי המשרדים במגדל לא שווקו במלואם מעידה על האטה בשיווק שטחי משרדים שמקורה בהיצף שטחים.

אחד החסרונות בשיווק השטחים במגדל למלון, הוא העובדה כי המגדל כבר הוקם כשהוא כולל כניסה אחת אל כלל הקומות במגדל - גם למשרדים וגם למלון. הקבוצות הודיעו היום כי הנהלת המגדל פועלת בימים אלו על מנת להקצות כניסה נפרדת לבית המלון מרחוב נחלת בנימין.

בחודש נובמבר האחרון פירסם "גלובס" כי בקבוצת אביב מדווחים שלמגדל לא נרשמו ביקושים לשטחים נרחבים מצד פירמות גדולות כפי שצפתה, ועל כן החלה להציע שטחים קטנים יותר לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן ברמות מחירים של 110-120 שקל למ"ר ברמת מעטפת.

על ההאטה בשיווק שטחי משרדים באזור רוטשילד ניתן ללמוד גם מהסקירה הרבעונית של אינטר ישראל יועצי נדל"ן לשוק המשרדים לרבעון הראשון של 2014. על פי הנתונים, ירדו דמי השכירות הממוצעים של שטחי המשרדים ברוטשילד מרמה של 111 שקל למ"ר לחודש בשנה שעברה לרמה של 109 שקל לחודש ברבעון הראשון של 2014.