קרן הפנסיה של אגד מציעה למכירה נדל"ן בשווי 30 מ' ש'

מדובר במחצית מבניין משרדים ברחוב יפו 208 בירושלים ■ היתרון של הנכס הוא הנגישות אליו ומיקומו בסמוך לצירי תחבורה ראשיים, ועל כן הוא מתאים לגופים המקבלים קהל

קרן הפנסיה של חברי אגד, המנוהלת על ידי עמיתים, מציעה למכירה מחצית מבניין משרדים ברחוב יפו 208 בירושלים. שווי הנכס מוערך סביב 30 מיליון שקל. מדובר בחמש קומות שלמות הכוללות 2,700 מ"ר, בקומות 1-5 מתוך 11 קומות בבניין. הבניין ממוקם בכניסה לעיר, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה של ירושלים ולתחנה המרכזית וצופה לבנייני האומה. הזכויות הנמכרות כוללות גם 11 חניות.

בעבר היה הבניין כולו שייך לאגד באמצעות נצבא, כאשר לימים רכשה אותו קרן הפנסיה של גמלאי אגד. חברת נצבא, נשארת למעשה בעלת 50% מהזכויות הנותרות בקומות העליונות של הבניין. הקומות הנמכרות מושכרות לתקופות ארוכות לחברת האוטובוסים אגד, קופת חולים מאוחדת, מכללת רידמן ואולפני הבירה. מאחר ונצבא מחזיקה ביתר שטחי הבניין, לא מן הנמנע כי החברה תתמודד על רכישת השטחים המוצעים למכירה במטרה להחזיק ב-100% מהשטחים בבניין.

היתרון של הנכס הוא הנגישות אליו ומיקומו בסמוך לצירי תחבורה ראשיים, ועל כן הוא מתאים לגופים המקבלים קהל. לדברי שמאי המקרקעין קובי ביר, המתמחה באזור ירושלים, מחיר שטחי משרדים באזור נע סביב 12-13 אלף שקל למ"ר, ושווי חניה בטאבו נע סביב 80-100 אלף שקל לחניה. ביר מוסיף כי מדובר במיקום אסטרטגי בעיר, אך בעתיד צפוי היצף של שטחי משרדים באזור בשל ריבוי תוכניות להקמת מגדלי משרדים בכניסה לעיר. על פי הערכות בשוק, שווי שטחי המשרדים שמציעה קרן הפנסיה נע סביב 30 מיליון שקל.

את הליך המכירה מנהל נאור צור, מנהל הנכסים בעמיתים קרנות הפנסיה הותיקות. הצעות לרכישת השטחים ניתן להגיש עד ה-26 במאי בצירוף ערבות בנקאית בסך 2.5 מיליון שקל.