הצעד הבא של יו-טיוב: קמפיין לקידום התכנים המקוריים באתר

המנכ"לית החדשה של יו-טיוב, סוזן ווג'יטסקי, מנסה לנגוס בשוק הפרסום בטלוויזיה ■ בדרך לשם היא ממתגת את יוצרי התוכן המקורי באתר כ"כוכבים"

לסוזן ווג'יטסקי יש תוכניות גדולות עבור יו-טיוב. המנכ"לית החדשה של אתר הווידיאו הגדול בעולם מתכננת להפוך את ה"כוכבים" של האתר לפרסונות בינלאומיות, ועל הדרך גם להגדיל את ההכנסות מפרסום של האתר.

הצעד הראשון הוא מפתיע למדי: האתר מתכנן לקנות פרסום באמצעי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתונות ושלטי חוצות. לדברי ווג'יטסקי, זה לגיטימי לגמרי לנסות לקדם את התכנים ביו-טיוב באותה דרך שבה תחנות טלוויזיה מקדמות את התוכניות שלהן.

- מה המטרה של המהלך הזה?

"תחשבו על התוכניות בטלוויזיה שאתם צופים בהן. כמעט בוודאות שמעתם עליהן באחד מערוצי הקידום - פרסום, פרומואים או תוכן עיתונאי. לנו יש מגוון תכנים ענק שרלוונטי לכל עולמות התוכן - בידור, בישול, טיפוח ועוד; ויש מיליוני צופים ומפרסמים שלא מודעים לקיומם של התוכניות האלה".

את התפתחות המודל העסקי של יו-טיוב אפשר לחלק ל-3 חלקים. החלק הראשון היה הניסיון להבין איך עושים מזה כסף. בשלב הזה יו-טיוב גיבשה מודלים של פרסום ובנתה מתווה של חלוקת רווחים עם היוצרים עצמם. השלב השני, שהחל לפני 3 שנים, היה כיצד לשפר את התוכן באתר. יו-טיוב השקיעה 100 מיליון דולר ביצירת ערוצי תוכן ממותגים, ולאחר תקופה של גיבוש ביססה לעצמה 100 ערוצים פעילים עם תוכן מקורי בנושאים שונים.

עכשיו מגיע החלק השלישי. המינוי של ווג'יטסקי, אחת המנהלות הבכירות בגוגל, לתפקיד מנכ"לית האתר, צפוי לסמן את הניסיון האמיתי לקרוא תיגר על התכנים בטלוויזיה ולעבור לשלב הבא באבולוציה של האתר, שלב שבו היא תנסה לנגוס בשוק הפרסום בטלוויזיה שמגלגל בעולם 212 מיליארד דולר.

בשונה מבעבר, מנסה כעת המנכ"לית החדשה לשנות כיוון. את הכסף שעבר עד כה להשקעה בתכנים, היא מפנה כעת לפרסום במטרה להגביר את המודעות לערוצים שמפעיל האתר.

פוקוס על שפית וכוהנות יופי

עבור המפרסמים, אחד היתרונות של התוכן המקורי באתר הוא הגולשים הנאמנים. על-פי הערכות, הצופים בתכנים הללו הם נאמנים ואדוקים יותר מצופי הטלוויזיה. הצופים בטלוויזיה מכירים את העלילה והדמויות גם אם הם אינם צופים קבועים בסדרה, אבל ביו-טיוב המצב שונה. הצופים מכירים את ה"כוכבים" רק באמצעות צפייה קבועה, והם מכונים "סופר-צופים".

הכוכבים הראשונים של האתר שיככבו בקמפיינים החדשים הם השפית רוזאנה פאנסינו וכוהנות היופי מישל פן ובת'ני מוטה, שיופיעו בקמפיין טלוויזיה בערוצים מובילים ובשלטי חוצות ומגזינים. בהמשך יופיעו בקמפיינים יוצרים נוספים מעולמות תוכן אחרים.

בצד המסחרי יציע האתר למפרסמים לקנות זמן אוויר מראש עבור קטגוריות מסוימות. לדברי ווג'יטסקי, "אנחנו בשלב של חינוך השוק. אנחנו מנסים להסביר למפרסמים שהיו עד רק בטלוויזיה את המודל של יו-טיוב".

חיזוק למהלכים של האתר התקבל לאחרונה לאחר שיצרנית התוכן Maker נקנתה על-ידי דיסני תמורת מיליארד דולר. מדובר ברכישה שמסמלת את החשיבות ההולכת וגוברת של יצירת תכנים מחוץ למסך הקטן.

ווג'יטסקי אומרת כי "העסקה הזו מראה שחברות המדיה המסורתיות מחפשות יותר ויותר דרכים להגיע לקהל גם באון-ליין. הם רוצים גישה ליוצרים של יו-טיוב וחושבים על דרכים לשלב את היצירות לפלטפורמות שונות".

יו טיוב
 יו טיוב