מגדל הראל ביטוח בבורסה יוגבה מ-20 קומות ל-50 קומות

מאחר והמגדל הקיים ממוקם בלב מתחם הבורסה, בסמיכות להיצע של תחבורה ציבורית, ותחנת ראשית עתידית של הקו האדום של הרכבת הקלה, התוכנית אינה כוללת תוספת מקומות חניה לכלי רכב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את תכנית "מגדל הראל" במתחם הבורסה ברמת גן, הכוללת תוספת 30 קומות בשטח עיקרי של 22 אלף מ"ר, למגדל הראל הקיים, כך שגובהו יגיע ל-50 קומות. את התוכנית יזמה בעלת המגדל - חברת האל ביטוח, במטרה לרכז את כל פעילות חברת הראל במגדל אחד.

מאחר והמגדל הקיים ממוקם בלב מתחם הבורסה, בסמיכות להיצע של תחבורה ציבורית, ותחנת ראשית עתידית של הקו האדום של הרכבת הקלה, התוכנית אינה כוללת תוספת מקומות חניה לכלי רכב, אך כוללת הקצאת מקומות חניה לרכב דו גלגלי: אופניים ואופנועים ומקלחות עובדים אשר יעודדו את השימוש באופניים ובתחבורה ציבורית ויפחיתו את השימוש ברכב הפרטי לצורך הגעה למתחם. מלבד שטחי המסחר והמשרדים שיתווספו למגדל הקיים, יתווספו לו גם שטחים ציבורים למשתמשי הבורסה וכלל משתמשי העיר.

ממשרד הפנים נמסר שהתוכנית הינה חלק מההתחדשות הכוללת של מתחם הבורסה הכוללת תוספת זכויות בניה לתעסוקה ומסחר, חידוש והרחבת המדרכות, טיפול בעיצוב חזיתות המבנים והוספת שטחי ציבורי, כל אלו מבוצעים במטרה להפוך את המקום לאזור בעל פעילות עירונית ענפה במשך כל שעות היממה. את התוכנית ערך משרד יסקי מור סיון אדריכלים.

בחודש אוגוסט 2013 חשף גלובס כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן אישרה שילוש שטחם של בנייני הבורסה ליהלומים: שמשון, מכבי ויהלום. גם תוכנית זו ממתינה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.