מצרים: עונש מוות למנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע

‎‎חשש מהסלמה במצרים על רקע פסיקת גזר דין מוות על 720 פעילי אופוזיציה

‎‎בית משפט במצרים גזר הבוקר (ב') גזר דין מוות על 683 בני אדם, בהם מנהיג האחים המוסלמים במדינה, מוחמד בדיע. בית משפט נוסף פסק גזר דין מוות סופי על 37 תומכים אחרים, במסגרת גזר הדין הסופי של 529 חברי תנועת האחים המוסלמים, שעליהם נגזר עונש מוות בחודש שעבר. הנאשמים האחרים נשלחו למאסר עולם.

‏כל הנאשמים הם חברי האחים המוסלמים, והואשמו בהריגת שני שוטרים מצריים במהומות שפרצו במדינה לאחר ההפיכה הצבאית במדינה, בראשות עבדל פתח א-סיסי, כנגד ממשל האחים המוסלמים בראשות מוחמד מורסי.

‏עם הקראת גזר הדין פרצו מהומות מחוץ לבית המשפט בהשתתפות בני משפחות הנאשמים ופעילי האחים המוסלמים.

‏ההמלצות לעונש מוות במשפט שבו הועמד לדין גם בדיע יוצגו למופתי של מצרים - הסמכות הדתית העליונה במדינה. חוות-דעתו אינה מחייבת מהבחינה המשפטית, ובית המשפט רשאי להתעלם ממנה.

‏‏חשש מהסלמה

‏‎‎ההמלצה לגזור מוות על בדיע, מנהיג תנועת האחים המוסלמים - "המדריך העליון" בתוארו הרשמי - תחריף את המתח במצרים, שבה שוררת תסיסה מאז הדיח הצבא אשתקד את האחים המוסלמים מהשלטון.

‏העמדתם לדין של האחים המוסלמים במשפטים הגדולים ביותר בתולדות מצרים בעת החדשה מגבירים את חששותיהם של ארגוני זכויות אדם שהממשלה, הנתמכת בידי הצבא, וששופטים אנטי-אסלאמיים במערכת המשפט נחושים בדעתם למחוץ את האופוזיציה.

‏‏הרשויות הכריזו כי תנועת האחים המוסלמים היא ארגון טרור, אך התנועה מכחישה שהיא ארגון כזה.‏ ‏‎‎‏