עיצומים ברמ"י מחר עקב פעילות האוצר בתחום ההשכרה

יו"ר הוועד עו"ד גיל אייזנשטיין קנה: "הכוונה היא לקחת סמכויות מכל תחומי העשייה ברשות בכל שלושת החטיבות ולהעבירן למשרד האוצר וחברת דירה להשכיר. הדבר מהווה פגיעה בביטחוננו התעסוקתי"

ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל יפתח מחר (ד') בעיצומים וזאת על רקע הקמת החברה החדשה לקידום פרויקטים לשכירות על ידי משרד האוצר והצעת החוק המקודמת כעת להקמת הותמ"ל (הועדה לתוכניות מועדפות לדיור).

העיצומים, שיתקיימו נכון לעכשיו רק מחר (ד') יכללו אי קבלת קהל במשרד רמ"י על ידי העובדים, אי שיתוף פעולה עם גורמי מיקור החוץ וגם השבתת המענה הטלפוני. בועד עובדי רמ"י אמרו הערב כי מדובר בצעד ראשון שנעשה בגיבוי ההסתדרות ובהמשך ישקלו צעדים נוספים.

"המשמעות של הצעת חוק זו, יחד עם הקמת החברה "דירה להשכיר" היא הקמת רשות מקרקעי ישראל נוספת ומקבילה בחצרו של שר האוצר", כך טוענים בועד העובדים ברמ"י.

בהודעה שהועברה לכלל העובדים הרשות על ידי יו"ר הוועד עו"ד גיל אייזנשטיין קנה נכתב: "הכוונה היא לקחת סמכויות מכל תחומי העשייה ברשות בכל שלושת החטיבות ולהעבירן למשרד האוצר וחברת דירה להשכיר. הדבר מהווה פגיעה בביטחוננו התעסוקתי. על אף שהוכרז סכסוך עבודה כדין בנושא, ההתנהלות הינה חד- צדדית וכל הגורמים המעורבים, לרבות הנהלת הרשות ושר השיכון מסרבים לשבת בנושא. לא נותרה לנו כל ברירה אלא, להשתמש בכוחנו הארגוני על-מנת לשמור על ביטחוננו התעסוקתי. היום לוקחים את העבודה ומחר יידרשו את סגירת רמ"י וזאת כאשר משרד האוצר מחזיק בכוחו את התחום של תקצוב רשות המקרקעין- שכר, כ"א, תקנים. לפיכך, מחר יתקיימו עיצומים ברשות מקרקעי ישראל קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא תינתן תמיכה לחברות מיקור החוץ".

אייזנשטיין קנה הוסיפה ואמרה בנושא כי "מקימים עכשיו גוף מקביל לרשות במקום אחר וזה לא מקובל. עבדנו על המתחמים להשכרה ויום אחרי שהכברנו אותם לאנשי האוצר לא שמענו מהאוצר כלום. הצעת החוק של הותמ"ל מציעה עכשיו להקים מחלקות חדשות במשרד האוצר שקיימות כבר כאן ברשות. למה באוצר? למה לא להעביר תקנים אלינו שאנחנו נעשה את העבודה. עשינו את זה בעבר ואנחנו יכולים לעשות זאת גם בהמשך".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "רשות מקרקעי ישראל מצרה על כך כי משרד האוצר וההסתדרות לא השלימו את הליך ההידברות אשר כבר החל בין הצדדים, כמו גם על היד הקלה על ההדק של הועד וההסתדרות בשיבוש השירות הניתן לציבור, והיא תעשה כל יכולתה לצמצום הפגיעה בקהל"