ספקי גז הבישול יפרסמו מדי חודש את המחיר הממוצע שגבו

כך קובעות תקנות חדשות שמקדם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, וזאת במטרה להגביר את השקיפות ואת התחרות בתחום

תקנות חדשות שמקדם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ידרשו מחברות שיווק גז הבישול לפרסם מדי חודש את המחיר הממוצע אותו גבו מלקוחותיהן ברשות מקומית מסוימת - וכך יגבירו שקיפות ותחרות בתחום, שנחשב בעייתי במיוחד.

התקנה תאפשר לראשונה לצרכן הגז הביתי להשוות בין המחירים שגובים ספקי הגז השונים הפועלים באזורו, וכך יוכל לבחור, ביתר קלות, ממי לרכוש גז בישול.

בנוסף קובעות התקנות כי ספקי הגז יחויבו לפרסם לצרכניהם המחוברים למערכת גז מרכזית את המידע הרלוונטי עבורם, שיקל עליהם לעבור לספק גז אחר אם ירצו. כזכור, מעבר מספק לספק מחייב את הסכמתם של 51% מדיירי הבית המשותף.

במטרה למנוע סירוב ספקים לחבר לקוחות משיקולים בלתי ענייניים, כפי קורה היום בלא מעט מקרים, יחייבו התקנות את הספקים לספק גז ללקוחות המעוניינים בכך במחיר אותו פרסמו כמחיר הממוצע מכוח תקנות פרסום מידע, או במחיר שניתן ללקוחות דומים באזור.

מטרת התקנות היא למנוע מצבים בהם חברות נמנעות או מסרבות לספק גז ללקוחות משיקולים שאינם לטובת הצרכן, ולמנוע אפליית מחירים בין לקוחות דומים.

אישור התקנות, מקווים במשרד, יוביל למהפכה בכל הנוגע לתחרות במשק הגפ"מ ויקדם את השקיפות והמודעות הצרכנית בנושא.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, מסר היום (א'): "המשרד בראשותי ממשיך לפעול לטובת האזרחים ולהפחתת יוקר המחיה. קידום התקנות יאפשר את עידוד התחרות והגברת השקיפות במשק הגפ"מ, ובכך יחזק את כוחו של הצרכן הישראלי".