יו"ר סמסונג אושפז בבית חולים לאחר שלקה בהתקף לב

לי קון-הי בן ה-72 הועבר לבית חולים שמופעל על ידי סמסונג, שבו הוא עבר ניתוח אחרי שאובחן עם אוטם חריף בשריר הלב ■ היום אחר הצהריים מצבו היה יציב

לי קון-הי, יו"ר סמסונג אלקטרוניקס, בן 72, אושפז בבית חולים בעקבות התקף לב. זהו האשפוז האחרון בסדרת אירועים רפואיים שעבר מנהיג תשלובת הטכנולוגיה הגדולה בעולם במונחי מכירות.

לי הגיע לבית חולים סמוך לביתו בסיאול בשבת אחרי שסבל מבעיות לב, מסרה החברה בהודעתה. הוא הועבר לאחר מכן לבית חולים שמופעל על ידי סמסונג, שבו הוא עבר ניתוח אחרי שאובחן עם אוטם חריף בשריר הלב. היום (א') אחר הצהריים מצבו היה יציב.

לי אינו חבר במועצת המנהלים של סמסונג, אך סמכותו ושליטתו בחברת האלקטרוניקה ובחברות הנלוות לה היו ברורות מאז שהוא החליף את אביו, מייסד סמסונג לי ביונגצ'ול, כיו"ר ב-1987.

קבוצת סמסונג אינה ישות משפטית, אך לי מפקח על האסטרטגיה המתואמת של חברת סמסונג השונות, שקשורות ביניהן באמצעות רשת של אחזקות צולבות, ומהוות את ה"צ'ייבול" (תאגיד עסקים) הגדול ביותר בדרום קוריאה.

בריאותו של לי התדרדרה ללא ספק בשנים האחרונות, והוא נראה שברירי בינואר כאשר הוא השמיע את נאום ראש השנה המסורתי שלו לעובדים. מצב זה עורר שמועות לגבי מועד העברת השרביט לידי בנו, סגן היו"ר לי ג'ה-יונג, והגביר את האי ודאות לגבי מסלול הצמיחה של הקבוצה בעתיד.

אחרי כמה שנים של צמיחה מהירה, בסיוע ההצלחה הכבירה של הטלפונים החכמים של סמסונג, רווחי סמסונג אלקטרוניקס ירדו בשני הרבעונים האחרונים, ומחיר המניה ירד לאיטו בשנה האחרונה.

סמסונג נתונה ללחץ הולך וגובר של המשקיעים לחלק יותר ממאגר המזומנים שלה, שהגיע בסוף 2013 ל-60 מיליארד דולר. החברה טוענת שרוב הכסף יידרש להשקעה בתחומים מתעוררים שיניעו את הצמיחה העתידית, כמו טכנולוגיה ירוקה וציוד רפואי.