אלונה פרנקל, אופיר טושה גפלה וצרויה שלו זכו בפרס לוי אשכול

כל אחד מ-14 הזוכים יקבל 65 אלף שקל ■ שרת התרבות לימור לבנת: "כל אחד מהם הטביע את חותמו על עולם הספרות הישראלי ותרם לעושרנו התרבותי" ■ המשוררת אגי משעול תקבל תואר דוקטור כבוד מאוניברסיטת ת"א

משרד התרבות והספורט הודיע היום (א') על הזוכים בפרס לוי אשכול ליצירה וסופרים עבריים.

14 הזוכים השנה הם אבירמה גולן, אלונה פרנקל, אופיר טושה גפלה, אלי אליהו, גלית דהן-קרליבך, חיים פסח, יונדב קפלון, מיקי (מיכל) בן כנען, מתן חרמוני, עליזה גרינברג טור-מלכא, ערן בר-גיל, ענת זכריה, ציפי גון-גרוס וצרויה שלו.

בסך-הכל מחלק המשרד בין הזוכים 910 אלף שקל, כלומר 65 אלף שקל לכל אחד מהם.

שרת התרבות, לימור לבנת, אמרה היום כי "כל אחד מהזוכים כותב בדרך ייחודית ומפליא לתאר בכתיבתו נושאים, דמויות ומצבים שונים מנקודת מבט אישית ומעניינת. כל אחד מהם הטביע את חותמו על עולם הספרות הישראלי, הוביל את קוראיו למחוזות חדשים ותרם לעושרנו התרבותי".

פרס זה קיים כבר 45 שנה, מאז ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול ייסד אותו. בשנה שעברה היו בין הזוכים יהונתן גפן, יהודה אטלס, אמיר גוטפרוינד וגיל הר-אבן. שני האחרונים גם נמנו עם צוות השופטים השנה, יחד עם פרופ' תמר וולף-מונזון.

דוקטור כבוד לאגי משעול

היום גם נמסר כי השבוע תקבל המשוררת אגי משעול תואר דוקטור כבוד מאוניברסיטת תל-אביב. בהודעה נמסר כי התואר יינתן "על היותה אחת המשוררות הבולטות והאהובות בישראל ועל תרומתה האדירה להעשרת התרבות הישראלית בעבודות שעיצבו את הזהות הלאומית".

משעול תקבל את הפרס בפתיחת מושב חבר הנאמנים הבינלאומי ב-15 במאי, לצד דמויות מובילות מתחום המדע, היזמות, התעשייה, החינוך והפילנטרופיה.