יוזמה: בני זוג מאותו מין ייהנו מזכות לירושה גם ללא צוואה

ביוזמת שרת המשפטים ציפי לבני, ועדת השרים לענייני חקיקה קבעה כי בפרק הירושה בחוק דיני הממונות יוחלף הביטוי "איש ואישה" בביטוי "בני זוג"

בני זוג מאותו מין ייהנו מהזכות לירושה, גם בהיעדר צוואה מפורשת - כך קובעת ועדת השרים לענייני חקיקה, בהחלטתה מאתמול (א') לאשר דין רציפות על הצעת "חוק דיני ממונות", שהדיון בה החל בכנסת הקודמת.

ביוזמתה של שרת המשפטים ציפי לבני, הוועדה קבעה כי בפרק הירושה בחוק דיני הממונות יוחלף הביטוי "איש ואישה" בביטוי "בני זוג", כך שניתן יהיה לפרשו ככולל גם בני זוג מאותו מין.

בין יתר החוקים המוסדרים בהצעה מוסדרת גם חקיקת הירושה. בהצעה המקורית נקבע כי חוק הירושה חל על זוגות נשואים לצד "איש ואישה החיים חיי משפחה במשק-בית משותף". לבני, המתנגדת לנוסח הקבוע בהצעה, החליטה לשנות את הנוסח, כך שהחוק יחול על זוגות נשואים וכן על "בני זוג החיים חיי משפחה במשק בית משותף", ובכך תיפתח הדלת להחלת חוקי הירושה גם על זוגות חד-מיניים.

"חוק הירושה לא יבחין עוד בין אהבה לאהבה ובין סוגים של בני זוג", אמרה לבני. "החוק מעתה קובע כי נכסי הנפטר יעברו למי שבחר לחלוק עמו את חייו, ולא משנה אם מדובר באהבה סטרייטית או אהבה גאה. כשחוקק החוק, ההגדרה הזו הייתה מצומצמת בהרבה, כי החברה הייתה שונה יותר וליברלית פחות. ישראל של 2014 היא חברה הרבה יותר פתוחה, מכילה ומכירה בעובדה שיש שלל סוגים של אהבה, ואין סיבה שאדם לא יוכל להעביר את נכסיו למי שאהב, רק בגלל שמדובר בבן זוג מאותו מין".