תע"א חושפת: מיני מל"ט שניתן להפעלה בתוך דקה

האירולייט הוא מל"ט טקטי שמשוגר באופן ידני, ומאפשר לכוחות מיוחדים יכולות לאיסוף מודיעין ותצפית בטווחי פעולה קצרים - בזכות מטען ייעודי אלקטרו אופטי שמספק צילומים בתנאי יום ולילה

סטארק, חברה בת של התעשייה האווירית בצפון אמריקה, החלה לספק מיני מל"ט שפותח במיוחד עבור הכוחות האמריקאים המיוחדים, בסיוע משרד ההגנה האמריקני. המיני מל"ט, שמכונה אירולייט, נחשף במסגרת תערוכה בינלאומית לכלים בלתי מאוישים (AUVSI) שמתקיימת בפלורידה.

מדובר במל"ט טקטי שמשוגר באופן ידני, והפעלתו אינה מצריכה מערך שליטה ובקרה מורכב. הוא מאפשר לכוחות מיוחדים יכולות לאיסוף מודיעין ותצפית בטווחי פעולה קצרים - בזכות מטע"ד (מטען ייעודי) אלקטרו אופטי שמספק צילומים בתנאי יום ולילה. המיני מל"ט ניתן לנשיאה בידי חייל אחד, משקלו הכולל כ-3 קילו ובעת הצורך - ניתן להרכיבו בתוך 60-90 שניות. הוא פועל באמצעות מנוע חשמלי - מה שמבטיח פעילותו שקטה.

גורם בתעשייה האווירית סיפר ל"גלובס" כי המיני מל"ט מצויד גם בסמן לייזר ובמערכת תקשורת מתקדמת. לדבריו, בכוחו של הכלי לפעול גם בתנאים של מזג אוויר סוער. עד כה סופקו לכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב 13 מערכות אירולייט - מתוך כ-40. גורם בחברה ידע לספר כי המל"ט מסוגל לשהות באוויר במשך יותר משעתיים וחצי ולטוס במהירות שבין 25 ל-50 קשר. גורמים בחברה לא הוציאו מכלל אפשרות שהכלי החדש יוצע בעתיד גם לצה"ל.