משרד התיירות של ברזיל: תיירים יבזבזו 3 מיליארד דולר במונדיאל

אולי בניסיון לשכנע את הציבור המקומי בנחיצות ההשקעה הממשלתית העצומה בגביע העולם - פורסמה תחזית כלכלית אופטימית במיוחד

ההוצאות של תיירים, מקומיים וזרים, הקשורות באופן ישיר למשחקי מונדיאל 2014 - יכניסו כ-3 מיליארד דולר לכלכלה הברזילאית במהלך החודשים יוני-יולי. כך צופה הממשלה של המדינה הדרום אמריקאית, בהודעה שאולי נועדה לשכנע את הציבור בנחיצות של קיום האירוע, לאור ההשקעה האדירה בו מצד משלם המסים המקומי, וההפגנות הרבות שהתקיימו במהלך השנה האחרונה כנגד אירוח גביע העולם.

על-פי אתר insideworldfootball, כ-300 אלף תיירים מחו"ל יגיעו לברזיל ספציפית עבור אירועי המונדיאל, ובמהלך השהות הם יבזבזו כ-2.5 מיליארד דולר (סכום שאינו כולל את הוצאות הטיסות שלהם). יתרת הסכום מיוחסת לברזילאים שיגיעו ללוקיישנים השונים של הגביע העולמי - למשחקים באצטדיונים, אבל גם לאיזורי האוהדים המיוחדים (Fan Zones), לבתי המלון, למסעדות, למועדונים וכו'.

יש לציין, כי למרות ש-3 מיליארד דולר אולי נשמע סכום מפוצץ - עדיין מדובר על מעט יותר מ-0.1% בלבד מהתמ"ג השנתי של ברזיל, כפי שנרשם בשנת 2012. כמו כן, יש לזכור שחלק ניכר מההוצאות מבוססות המונדיאל שאותן חוזה משרד התיירות - הן של תושבים מקומיים, שבכל מקרה היו מוציאים כספים ברמה כזה או אחרת על המחייה במדינה.