משרד התקשורת ישקול שיתוף רשתות בין פלאפון וסלקום

אחד הסעיפים במדיניות צפוי לאפשר לשתי החברות לשתף פעולה ביניהן כמעט בכל רמת הרשת, מלבד התדרים ■ כפי שנחשף בגלובס: ארדן הולך על 3 רשתות סלולריות בסך הכל

התפתחות חשובה במדיניות משרד התקשורת: שיתוף פעולה כמעט מלא בין פלאפון וסלקום עשוי להתאפשר בתחום הרשתות, כך ניתן ללמוד מנייר מדיניות משרד התקשורת שמתפרסם היום (ה').

אחד הסעיפים במדיניות צפוי לאפשר לשתי החברות לשתף פעולה ביניהן כמעט בכל רמת הרשת, מלבד התדרים. המשמעות היא שפלאפון וסלקום יוכלו להקים רשת משותפת תחת מגבלות, וזאת התפתחות דרמטית עבורן, שכן מרבית הכסף וההשקעה ברשתות הן בציוד עצמו. אמנם הן לא יוכלו לשתף פעולה ברמת רכשת התדרים, כפי שרצו, וכל אחת מהן תצטרך להחזיק תדרים בבעלות עצמאית, אך בכל יתר מרכיבי הרשת החברות יוכלו לשתף פעולה וזו החלטה בעלת חשיבות אדירה לגביהן.

נסביר כי האישור לרשת משותפת מעין זו, מותנה כמובן באישור משרד התקשורת ובאישור רשות ההגבלים העסקיים, אך נראה שהמשרד הותיר מרחב תמרון רחב שיאפשר לחברות את השיתוף המיוחל וזאת במידה וכאמור תאשר זאת גם רשות ההגבלים.

כאן נראה שהמשרד מגלה גמישות ופתיחות מירבית וכלל לא בטוח שרשות ההגבלים תראה זאת באותו האופן.

כפי שנחשף בגלובס מספר פעמים, שר התקשורת גלעד ארדן מאמץ את המדיניות הקובעת שבישראל יהיו 3 רשתות סלולריות, כלומר הוא מתכוון לאסור על שחקן ותיק לשתף פעולה עם שחקן ותיק ויאפשר שיתוף פעולה ברשת משותפת (כולל שיתוף בתדרים) בין שחקן ותיק ושחקן חדש. יש להניח שעמדה זו תואמה עם רשות ההגבלים. במלים פשוטות גולן טלקום תוכל לשתף פעולה עם פלאפון או סלקום, והוט מובייל תוכל לשתף פעולה עם פרטנר.

בנייר המדיניות שפורסם מציין המשרד: ככלל, המשרד רואה יתרון בשיתוף אקטיבי במתכונת MOCN (שיתוף פעולה אקטיבי כולל בתדרים ג.פ.) על פני שיתוף אקטיבי במתכונת MORAN (שיתוף מקסימלי ללא שיתוף בתדרים ג.פ.) וזאת נוכח הצורך הנוכחי בייעול ספקטרום התדרים. עם זאת, המשרד לא שולל קיומן של נסיבות מיוחדות בהן ימצא לנכון לאשר הסכם שיתוף אקטיבי במתכונת MORAN אשר יובא לפתחו".

בנוסף קובע המשרד כי בהינתן שיתוף רשתות בין מפעיל חדש ומפעיל ותיק (כולל בתדרים) התאגיד הייעודי שיוקם לצורך כך, יחויב לאפשר למפעילים וירטואליים לעלות על הרשת שלו, והמשרד יוכל לפקח על כך ולהתערב במחירים שייגבו ממנו, וזאת על מנת לסייע ככל שניתן למפעילים הוירטואליים ולשמר אותם כשחקנים פעילים בשוק.