איראן: לא נצמצם את פעילות הכור הגרעיני באראק

סגן שר החוץ האיראני אמר בראיון כי ארצו לא תוותר על זכויותיה וכי פעילות הכורים לא תצטמצם בעקבות השיחות ■ לדבריו, הפערים בין המערב לאיראן נותרו גדולים

סגן שר החוץ, עבאס ארקצ'י, אמר אתמול (שבת) בראיון לערוץ טלוויזיה איראני כי הדרישה לצמצם את פעילותו של הכור הגרעיני "מגוחכת" לדבריו, והוסיף כי "זכויותיה של איראן הן קו אדום בשיחות הגרעין".

ארקצ'י, שמשמש כחבר בצוות המשא ומתן האיראני לענייני הגרעין, הסביר בראיון כי מתחילת השיחות עם המערב היה ברור כי ישנם פערים גדולים מאד בין הצדדים, וכי יש צורך בזמן ודיונים רבים כדי לקרב בין העמדות.

ביחס לכור באראק אמר ארקצ'י כי אופי המפעל לא ישתנה בעקבות השיחות, וכי יימשך ייצור המים הכבדים.

איראן ממשיכה לפתח טילים בליסטיים

ביום שישי האחרון פורסם דוח סודי שהכין האו"ם, המצביע על כך שאיראן ממשיכה לפתח טילים בליסטיים, למרות הניסיון להראות כי הם מפחיתים את הפיתוח והרכישה של כלי נשק העומדים בניגוד לסנקציות.

הדוח שהוכן על ידי פאנל מומחים של האו"ם גרס כי איראן אמנם הפחיתה את רכישת החומרים אשר עשויים לסייע בפיתוח גרעין, ככל הנראה בעקבות הסנקציות. אולם במקביל הוא הבהיר כי איראן ממשיכה להרחיב את התכניות לפיתוח טילים בליסטיים.

"איראן ממשיכה לבצע פיתוח של טילים בליסטיים ומקדמת את תכנית החלל שלה", נכתב בדוח. "אתר שיגור חדש זוהה בחודש אוגוסט אשתקד. כמו כן, סמוך לאותו אתר ככל הנראה ישנו אזור שיגור נוסף שנמצא בשלבי בנייה אחרונים. מאתר זה יוכלו האיראנים לשגר טילים בליסטיים ואמצעים לווייניים".

בתחילת השבוע שעבר הגדיר המנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי את הציפיות של המערב להפסיק את ייצור הטילים האיראני כ"טיפשות ואווילות". הוא הכריז על ייצור המוני של טילים בליסטיים ימים ספורים לפני שחזרה איראן לדון עם המערב ביום רביעי האחרון.