נמל מספנות ישראל הגדיל היקף פעילותו ב-500% ב-5 שנים

היקף הפעילות של הנמל בשנת הפעילות הראשונה שלו (2008) הסתכם ב-300 אלף טון - בשנת 2013 הגיע היקף הפעילות ל-1.7 מיליון טון

נמל מספנות ישראל, הנמל הפרטי הראשון בישראל, הגדיל ב-500% את היקפי פעילותו בתוך חמש שנים. כך עולה מנתונים שמסר מנכ"ל הנמל צבי שכטרמן.

היקף הפעילות של הנמל בשנת הפעילות הראשונה שלו (2008) הסתכם ב-300 אלף טון. בשנת 2013 הגיע היקף הפעילות ל-1.7 מיליון טון ואילו בשנת 2014 צפוי ההיקף לגדול ל-2 מיליון טון, שהם פחות מ-5% מהיקף הסחר הכולל של נמלי הים בישראל.

שכטרמן נאם היום בכנס הגרעינים השנתי של ישראל, המתקיים זו השנה השביעית ביוזמת חברת הספנות "קוראל שירותי ים". קוראל מטפלת בשנה בייבוא וייצוא של 5 מיליון טון מטענים והינה הסוכן הימי הגדול בישראל בתחום הגז והנפט.

לדברי שכטרמן, "בשנה הראשונה של הפעילות, נאבקנו בכדי להשיג את הלקוח הראשון. כיום, המספנות פעילות בכל תחומי המטענים חוץ מאשר בפריקת מכולות: המטען הכללי, גרעינים, דלקים, ייבוא ברזל (מיליון טון בשנה האחרונה), ייבוא בשקים, גלילי נייר ועוד".

בהתייחסו למחירי בשר טרי המיובא מחו"ל אמר שכטרמן כי "למרות שמחירו של כרטיס טיסה של עגל, מסתכם ב-250 דולר ואילו מחירה של הובלה בים מסתכם ב-50 דולר - היה קשה להוריד את הבקר להובלה בים. כיום פועלות שלוש אוניות בקו המייבא את העגלים מאוסטרליה".

שכטרמן סיפר בנאומו כי "בעקבות המהומות בסוריה, פתחנו ערוץ חדש עבור הירדנים. היה לא קל לשכנע אותם. אבל בסופו של דבר, אנחנו מבצעים עבור הירדנים כם את ההובלה היבשתית ודואגים שהמטענים יגיעו עד לגשר שייך חוסיין. מדובר בעיקר במטענים של גרעינים, ברזל ושיש. אנו אנשי העסקים, מקדימים את הפוליטיקאים ועושים שהשלום יעבוד".