שת"פ בין אונ' ת"א לאונ' בבייג'ינג ב-300 מיליון דולר

מרכז המחקר המשותף ייקרא מרכז "שין", יוקם במימון משותף, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ויעסיק חוקרים מישראל, מסין וממדינות נוספות

אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת צ'ינגחואה הסינית, שדיווחו לפני כמה חודשים על הקמת מיזם משותף, השיקו היום (ב') את המיזם שיחל לפעול ממחר, והצהירו כי היקף ההשקעה בו יעמוד על 300 מיליון דולר.

מרכז המחקר המשותף ייקרא מרכז "שין", יוקם במימון משותף, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ויעסיק חוקרים מישראל, מסין וממדינות נוספות.

תחילה, יתרכז המכון בתחומי הננוטכנולוגיה ומדעי החיים, ולאחר מכן תורחב פעילותו לתחומים נוספים. המטרה היא ליצור מכון מחקר שישמש כמנוע להמצאות חדשניות לתעשייה, ולכן, במקביל להקמת המכון, תוקם גם קרן להשקעה בהמצאות שינבעו ממנו, בהיקף של כ-16 מיליון דולר (100 מיליון יואן).

המשקיעה הישראלית במיזם זה היא קרן אינפיניטי בראשות אמיר גל אור, שלה פעילות רבה בסין. כמו כן, תשקיע במיזם ממשלת בייג'ינג וקבוצה של משקיעים פרטיים, בוגרים אוניברסיטת צ'ינגחואה.

אוניברסיטת צ'ינחואה הממוקמת בבייג'ינג היא אחת משתי האוניברסיטאות המובילות בסין, וממנה צמחה הצמרת הפוליטית והפיננסית במדינה. לצי'נגחואה קשרים נרחבים עם אוניברסיטאות ברחבי העולם והיא הולכת ומתבססת כאוניברסיטת עילית, שמקבילה למובילות בארה"ב.