הרצוג: "התוכנית של לפיד שוקעת בתהומות של אפליה"

יו"ר האופוזיציה השתתף בכנס של התאחדות בוני הארץ והביע ביקורת חריפה על תוכנית האפס אחוז מע"מ של לפיד ■ הרצוג: "צריך להביא מחוללי צמיחה שיאפשרו לכולם לבנות ולמכור. תפסיקו לבלבל את הקונים"

"גם נתניהו וגם לפיד שבויים בקונספציה. לפיד אמר היום שהבעיה בשוק הדיור היא פסיכולוגיה. אולי נביא את אורי גלר וזה יעזור. הפסיכולוגיה נגרמת מהמצב - מבוי סתום בדיאלוג המדיני וגם מהלכים משתקי שוק", כך אמר היום (ה') יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בכנס התאחדות בוני הארץ המתקיים באילת.

הרוצוג אמר עוד כי "הנתונים שמגיעים אלינו מעידים על האטה משמעותית, וצפי להמשך האטה. גם הדו"ח של השמאי הממשלתי שהעיד על המשך עליית המחירים. יש כאן מלכוד של נסיבות ולצעיר אי אפשר להיות אופטימיים".

לדברי יו"ר מפלגת העבודה, "צריך להביא מחוללי צמיחה שיאפשרו לכולם לבנות ולמכור. תפסיקו לבלבל את הקונים. זה מנוגד לאלמנט הבסיס של מנהיגות שאומר להקרין שקט. מחיר הקרקע הוא אלמנט מרכזי. זה לא המע"מ שיעזור, כי תוכנית המע"מ רק הולכת ושוקעת עכשיו בתהומות של אפליה. מכל כיוון יהיה עכשיו מעצורים לתוכנית המע"מ. יש פתרונות אחרים שיכולים לעבוד הרבה יותר טוב.

הרצוג הציע כי "במכרזי רשות מקרקעי ישראל צריך להיקבע מחיר גג לקרקע שיעמוד על 50% מהערכת השמאי הממשלתי. זהו, לא יותר. זה הפיתרון היחידי לירידת המחירים. אני אקדם את זה כהוראת שעה. המדינה צריכה להפסיק ולחלוב את הכסף על הקרקעות".

הרצוג התייחס גם לסוגייה המדינית ואמר: "צריך לעשות גם מאמץ בתחום המדיני. היה מאמץ, אבל עשו בו המון טעויות. לא כל האשמה רובצת על כתפי ממשלת ישראל, אלא גם על אבו מאזן וגם על האמריקאים. אבל כששר השיכון מודיע על שיווק אלפי דירות מעבר לקו הירוק זה לא עוזר".