דיווח: טדי שגיא במו"מ לרכישת מועדון כדורגל באנגליה

המיליארדר הישראלי פתח במגעים לקנות את רדינג, שמשחקת בליגת המשנה באנגליה; הכנסותיה בעונת 2012/13 הסתכמו ב-59 מיליון ליש"ט

טדי שגיא פתח במגעים לרכישת מועדון הכדורגל האנגלי רדינג FC. כך עולה מדיווח אמש (ו') במקומון getreading. על-פי הפרסום, המיליארדר הישראלי הגיע ביום רביעי האחרון למתחם האצטדיון של הקבוצה, שמשחקת כיום בליגת המשנה באנגליה (ה"צ'מפיונשיפ"), שם נחת באמצעות המסוק הפרטי שלו, ולאחר מכן נפגש עם ראשי רדינג.

הונו של שגיא, 42, מוערך בלפחות 4 מיליארד דולר. הוא מייסדה של חברת פלייטק, ענקית התוכנה לאתרי הימורים מקוונים.

רדינג נחשבת לקבוצה "קטנה" במונחים של הכדורגל האנגלי. היא מעולם לא זכתה בתואר, ואצטדיונה הביתי מכיל פחות מ-25 אלף מקומות. היא שיחקה במהלך העונה החולפת (2013/14) בצ'מפיונשיפ, שם סיימה במקום השביעי טבלה. ב-2012/13, העונה האחרונה בה שיחקה בפרמיירליג (הליגה הבכירה באנגליה), הכנסותיה עמדו על 59 מיליון ליש"ט, והיא סיימה את השנה בהפסדים של 2 מיליון ליש"ט. החובות שלה עמדו נכון ליוני 2013 על כ-38 מיליון ליש"ט.

השליטה על רדינג מתחלקת בין איש העסקים הרוסי אנטון זינגרביץ' (51%, מחזיק במניות באמצעות חברת Thames Sport Investment, שמושבה בגיברלטר) ובין ג'ון מדג'סקי האנגלי (49%), ששימש כבעלי הקבוצה מאז 1991.

על-פי הדיווח, המגעים בין שגיא לבין הבעלים של רדינג נמצאים עדיין בשלב ראשוני בלבד.