ראש עיריית יבנה: ללא בניית מחלף לא אחתום על הסכם הגג

ראש העיר, צבי גוב-ארי התנה את החתימה על הסכם הגג שאמור לקדם היתר בנייה של שכונות חדשות בעיר, בבניית מחלף בדרום היישוב

קשיים בעבודה על הסכם הגג שעתיד להיחתם בין המדינה לעיר יבנה. בחודשים האחרונים מקודמת הכנתו של הסכם הגג בעיר שיוכל לקדם שיווק אלפי יחידות דיור, הסכם דומה לזה שנחתם עד כה בערים קריית גת, מודיעין-מכבים-רעות וקריית ביאליק, במסגרת החלטת הממשלה להגדיל את שיווק הקרקעות לבנייה למגורים, והיום הודיע ראש העיר כי לא יחתום על הסכם זה ללא בניית מחלף בדרום העיר.

הסכם הגג המדובר עתיד לקדם בין היתר בנייה של שכונות חדשות בנות כ-2,300 יחידות דיור, העתידות להיבנות מערבית לשכונת נאות-רבין. בעוד משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית יבנה דנים בתנאים של הסכם הגג הודיע היום ראש העיר, צבי גוב-ארי, כי ההתניה לחתימתו על ההסכם תהיה תחילת בניית המחלף.

גוב-אריה טוען כי: "התחייבות לבניית המחלף הועברה לעירייה על ידי שר השיכון כבר לפני מספר חודשים והובטח כי הבינוי במחלף יחל בחודש ינואר 2014, דבר אשר שכאמור לא קרה".

גוב-ארי מוסיף ואומר: "אי קיום הבטחה שלטונית ברמת משרד השיכון והאוצר מחייבת תגובה, עצירת הסכמים והתנייה בביצוע. לא נאפשר בניית שכונה נוספת ביבנה ללא הקמת מחלף דרומי, בלעדיו נדונה יבנה לפקקים גדולים. החיבור למחלף הדרומי חשוב מאוד, ומבחינת העיר הוא תנאי הכרחי לחתימה על הסכם הגג. משרד ראש הממשלה, האוצר והשיכון מעוניינים להציף את השוק בדירות ובידינו כיום 2,300 יחידות דיור המוכנות לשיווק, כאשר עוד כ-9,000 יחידות דיור מצויות בתכנון מתקדם. כל אלה מהווים כלי שכנוע אפקטיבי מאוד לתחילת בינוי המחלף ללא דיחוי".

המחלף האמור מתוכנן להיבנות כ-3.6 ק"מ דרומית למחלף הקיים ולחבר את יבנה אל כביש 4. המחלף עתיד למנוע את הצורך של תושבי השכונות הדרומיות לחצות את העיר. תוכניות המחלף וחיבורו לשכונות הדרומיות קודמו בוועדות התכנון מזה שנים רבות, אך בהעדר מימון לא בוצעו.

בתגובה לדברים נמסר ממשרד השיכון כי: "תכנון המחלף המדובר טרם הסתיים ולכן תקצובו לא מהווה חסם. בכל מקרה הנושא התקציבי נמצא בדיון בין המשרדים הרלבנטיים (רמ"י, משב"ש ומשרד התחבורה) וצפוי לבוא על פתרונו בתקופה הקרובה, במסגרת הדיון של רמ"י על פתרון המימון מול משרד התחבורה וקידום הסכם הגג בעיר. בכל מקרה, המחלף הינו התניה תב"עית ל-2,300 יחידות דיור במתחם האמור".