חשד: מפעילי מועדון החשפנות "הבורסה" העלימו 10 מ' ש'

בתום חודשים של חקירה סמויה עצרה רשות המסים את בני המשפחה המפעילים את מועדון החשפנות "הבורסה" בחשד להעלמות מס, תשלום במזומן לעובדים ועוד

הותר לפרסום: רשות המסים עצרה בני המשפחה המפעילים את מועדון החשפנות "הבורסה" בתל-אביב, בחשד שהעלימו הכנסות בגובה של כ-10,000,000 שקל בשנה האחרונה.

בית משפט השלום בתל-אביב האריך אמש (א') את מעצרה של מנהלת מועדון החשפנות הוותיק "הבורסה" שבדרום תל-אביב, יחד עם אביה ואחד מאחיה שעבדו עמה, בחשד להעלמת הכנסות המועדון בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות.

בני המשפחה נעצרו בעודם במועדון, בפשיטה שנערכה במוצאי שבת על-ידי חוקרי פקיד שומה חקירות תל-אביב, בתום מספר חודשים של חקירה סמויה משותפת עם יחידת המודיעין של רשות המסים ובעקבות מידע שהגיע, בין היתר, ל"קו הצדק".

כלבי סמים המאומנים להריח גם מזומן מיחידת הכלבנים של רשות המסים הצטרפו לחיפוש שבמהלכו איתרו מזומנים בשקלים, בדולרים וביורו בשווי של למעלה ממיליון שקל, שהוחבאו במספר רב של מקומות, לרבות בבתים של האחים, ברכביהם ובמועדון עצמו.

מבקשת המעצר עולה כי מנהלת המועדון, שי-לי אבנבאח בת 37 מתל-אביב, טענה בחקירתה כי חלק מן הסכום שנמצא הוא הכסף שקיבלה עבור מכירת המועדון בשנת 2008 לרם זלזניק, ישראלי המתגורר מזה מספר שנים בתאילנד, חלקו מהלוואות לפתיחת עסק שניתנו לה על-ידי חברים שאת שמם המלא לא ידעה למסור ואת חלקו, מצאה בביתו של בן-זוגה, בעליו הקודם של המועדון שנפטר בשנה שעברה.

ברשות המסים חושדים כי זלזניק משמש כאיש-קש שמסתיר את הבעלות האמיתית של בני המשפחה.

על-פי החשד, שי-לי ובני משפחתה העלימו למעלה מ-10,000,000 שקל בשנה האחרונה מהכנסות המועדון, שהתקבלו ממכירת כרטיסי כניסה, מזון ומשקאות, מתן שירות "אינטימי" ואף מסיורים מודרכים המתקיימים במקום.

בנוסף, החשד הוא שעשרות עובדי המועדון מועסקים במזומן ללא תלוש משכורת וללא העברת ניכויים למס הכנסה והתשלומים לספקים התבצעו במזומן וללא חשבוניות.

מתצפיות סמויות שנערכו במקום התגלה כי בני המשפחה ניהלו מעקב צמוד אחר כל הכנסות המועדון, כולל "טיפים" לרקדניות, בשיטה מתוחכמת שלא איפשרה הותרת ראיות על התשלום בידי הלקוחות; וכן כי אב המשפחה, איש הכספים של המועדון, נהג מדי ערב להשמיד את כל המסמכים המעידים על פעילותו הכלכלית של המועדון, לאחר שסיים לערוך את החשבונות ולהשליך אותם בפח האשפה הסמוך למועדון.

למרות השמדת הראיות, חוקרי מס הכנסה לא ויתרו, ולבד מפעילות מודיעינית סמויה, הצליבו מידע מול ספקים שמכרו שתייה למועדון, שלפיו היה ברור כי הכנסות המועדון גבוהות בהרבה מן המדווח, ואף אספו את הקרעים של העתקי חשבוניות שנזרקו לפח.

ואכן, לאחר שהחקירה הפכה גלויה ונערכה ביקורת, נמצא בספרי החשבונות של המועדון כי הפדיון השנתי ממכירת משקאות קלים בלבד היה גבוה יותר מההכנסה השנתית של המועדון מכל המקורות כפי שדווחה למס הכנסה - העומדת על כ-100,000 שקל מדי חודש, בעוד על-פי הראיות שנאספו עד כה, הרוויחו בפועל מדי חודש למעלה ממיליון שקל.

על-פי החשד, לפחות אחד מן האחים המועסקים במועדון - בן 28 המתגורר בראשון-לציון, ניצל מינימרקט הנמצא בבעלותו בראשון-לציון, על מנת לרכוש אספקה למועדון ודרכו להעלים את הכנסות המכירות מאותן הקניות.

השופטת דנה אמיר מבית משפט השלום בתל-אביב אישרה את הארכת מעצרם של בני המשפחה - שי-לי, אביה מיכאל ואחיה מרדן - ב-4 ימים, על מנת לאפשר ביצוע פעולות חקירה נוספות ולמנוע שיבוש הליכים.