המשטרה: להעמיד לדין בכירים בהסתדרות המורים בגין שוחד

בין החשודים: מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסף וסרמן; ראש אגף תרבות וספורט בהסתדרות המורים, יוסף אפרת; ומנכ"ל המינהל הכלכלי לשעבר, אבירם רונן

המשטרה ממליצה להעמיד לדין בכירים בהסתדרות המורים בגין שוחד. היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימה חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, פגיעה בפרטיות ומירמה והפרת אמונים על-ידי עובדים בכירים בהסתדרות המורים, ובהם מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסף וסרמן; ראש אגף תרבות וספורט בהסתדרות המורים, יוסף אפרת; מנכ"ל המינהל הכלכלי לשעבר בהסתדרות המורים, אבירם רונן; וחשודים נוספים.

לדברי המשטרה, בתום החקירה מצאה היחידה החוקרת תשתית ראייתית לביצוע עבירות מירמה והפרת אמונים ועבירה לפי חוק הגנת הפרטיות כנגד החשודים, וכנגד חלק מהחשודים נמצאה תשתית ראייתית גם לעבירת שוחד.

תיק החקירה מועבר בימים אלה לפרקליטות מחוז תל-אביב שליוותה את התיק, לעיון ולהחלטה.

החקירה החלה במהלך 2013 בעקבות תלונה שהתבססה על תחקיר שפורסם ב"ישראל היום", בו נטען כי בכירים בהסתדרות המורים לקחו שוחד מבעלת סוכנות נסיעות פרטית המספקת שירותי תיירות להסתדרות המורים. בתמורה לשוחד, נטען בתחקיר, דאגו הבכירים להמשך העסקתה של הסוכנות כספקית השירותים להסתדרות.

במהלך החקירה בוצעו חיפושים, נתפסו מסמכים רבים, ונחקרו 7 חשודים ועשרות מעורבים.

"טענות מסולפות"

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, מסר בתגובה: "אני משרת את ציבור עובדי ההוראה בישראל מזה 12 שנה, ומעת לעת נאלצתי להתמודד עם טענות שקריות ומסולפות של גורמים פוליטיים בתוך הסתדרות המורים, אשר התבררו תמיד להיות מופרכות.

"אין לי ספק שהפרקליטות תמצא שאין כל ממש בסיפורים שהופצו נגדי במטרה לפגוע בי ולהחליף בדרך לא דמוקרטית את הנהגת הסתדרות המורים. אמשיך לקדם את טובת הסתדרות המורים, ובזמן הקרוב אתחיל במשא-ומתן להסכם שכר חדש לטובת עובדי ההוראה בישראל. לא ארתע משום גורם המנסה להטיל בי דופי".

עורכי הדין רונאל פישר ונטלי שטרול, המייצגים את הסתדרות המורים ואת המזכ"ל יוסי וסרמן, מסרו בתגובה: "כידוע, אין למשטרה כל מנדט להביע עמדה בפני הפרקליטות ביחס לחומרי חקירה המועברים אליה. ההיפך הגמור הוא הנכון - יש בכך פסול כשהחוקר הוא גם התליין. טוב הייתה עושה המשטרה, שהושפעה בחקירתה על-ידי גורמים פוליטיים ואחרים, אילו הייתה שומרת על ניקיון-כפיים ונמנעת מלחלק ציונים לעצמה על חקירתה. שיקול-הדעת של הפרקליטות הוא מסוכה רצינית שאנו נותנים בה אמון רב".

עו"ד ירום הלוי, המייצג את אבירם רונן, מסר בתגובה: "אבירם הוא איש עשייה שהיה פעיל במספר חברות. למרבה הצער, חקירת חשד בנוגע לאחרים הכתימה גם אותו, מבלי שדבק בו רבב. אני סומך על הפרקליטות שלאחר בחינת חומר הראיות לעומקו, תכיר בניקיון-כפיו ותסגור את התיק כנגדו".