הרב פינטו הגיע להסכם עם הפרקליטות: נמצא בטיסה לארץ

עפ"י ההסכם, הרב פינטו ימסור עדות במחלקה לחקירות שוטרים נגד ניצב מנשה ארביב, ובתמורה יהפוך לעד מדינה ■ הפרקליטות תבקש עונש של עד שנת מאסר

התפתחות דרמטית בפרשת הרב והניצב: הרב יאשיהו פינטו נמצא בדרכו לישראל מארצות-הברית, שם הוא שהה מאז שהועלו החשדות נגדו בכל הנוגע למעורבותו בפרשה.

פינטו צפוי להיחקר מחר (ג') במחלקה לחקירות שוטרים ולמסור את עדותו בנוגע לאותן הטבות לכאורה שהעניק לניצב מנשה ארביב.

בתמורה, תפחית הפרקליטות את דרישתה לעונש על שוחד שהוענק לכאורה לתת-ניצב אפרים ברכה באותה פרשה ותדרוש שנת מאסר אחת. יחד עם זאת, פינטו יהפוך לעד מדינה על מנת שיוכל להשלים את ההליך הפלילי נגד ניצב מנשה ארביב.

אם ייקבע בחקירתו בארץ כי פינטו דובר אמת, תיחתם איתו עסקה שבמסגרתה הוא יודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, והפרקליטות תבקש לגזור עליו עד שנת מאסר אחת.

בפרשה, שבמרכזה עומד הרב המקובל יאשיהו פינטו, עלו חשדות לניסיון לשוחד, אי-סדרים כספיים וטובות הנאה. הרב רב-ההשפעה מאשדוד נחשד באי-סדרים כספיים ובניסיון לשחד תת-ניצב כדי שזה יסייע לו במידע מחקירה. הוא טוען כי העניק טובות הנאה לניצב מנשה ארביב.

ניצב מנשה ארביב נשא באחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר שיש במשטרה - מפקד להב 433, היחידה למלחמה בפשיעה המאורגנת ובשחיתות הציבורית. לפי הטענות, הוא קיבל מהרב פינטו טובות הנאה כששימש נציג המשטרה בארצות-הברית.

שם אחר המעורב בפרשה המסועפת הוא בנציון סוקי - מקורב לרב פינטו, בעל עסקים בארה"ב ומי שבאמצעותו נתן לכאורה את טובות ההנאה לרב.

דמות נוספת ששמה עלה בהקשר של הפרשה הוא תת-ניצב אפרים ברכה - גם הוא נושא בתפקיד רגיש - מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). ברכה היה מבאי חצרו של פינטו, עד שחשף שהרב הציע לו שוחד לכאורה תמורת מידע על החקירה.

אלא שהפרשה לא מסתיימת רק בחשדות שפורטו מעלה. הרב פינטו משמש גם כעד בפרשה אחרת שנחקרת בארצות-הברית נגד חבר הקונגרס האמריקאי מייקל גרים שקיבל תרומות לכאורה שלא כחוק - בין השאר מפינטו עצמו.