משרד הפנים יגבש מדיניות להגדרת מעמד אולמות האירועים

מנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים בינת שוורץ התחייבה בדיון שהתקיים בנושא בוועדת הפנים והגנת הסביבה לגבש תוך שלושה חודשים מסמך מדיניות שיגדיר את מעמדם של אולמות וגני אירועים, שרבים מהם פועלים ללא היתרים

מינהל התכנון במשרד הפנים יגבש מסמך מדיניות שיגדיר את מעמדם של אולמות האירועים והמקומות שניתן להפעילם תוך שלושה חודשים, כך התחייבה היום מנהלת מינהל התכנון בינת שוורץ בדיון שהתקיים היום (ב') בנושא בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

הדיון עסק בצורך להסדיר את מעמדם של אולמות וגני אירועים, שרבים מהם פועלים ללא היתרים כנדרש ובשטחים שאינם נועדו למטרה זו. במסגרת הדיון עלתה הסוגייה שעד היום טרם הוגדר באופן ברור כיצד מוגדרים אולמות השמחה או גני האירועים ורבים מהם פועלים במקומות בו הייעוד המקורי לא תואם את ייעוד השימוש בפועל.

בינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, אמרה בדיון כי נפגשה עם נציגי בעלי גני האולמות והאירועים וכי הציעה מתווה לפתרון הבעיה שעיקרו יהיה יצירת מסמך מדיניות שיגדיר את מעמדם של אולמות וגני האירועים ואת המקומות בהם ניתן להקימם ולהפעילם.

על פי המידע שהוצג לועדה, נכון להיום מדובר בכ-65 אולמות וגני אירועים שנגדם תלויים ועומדים הליכים משפטיים. יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, איציק טייב, ביקש כי עד לקבלת מסמך המדיניות, יוקפאו הליכים נגד בעלי האולמות הפועלים שלא כדין.

עו"ד בת אור כהנוביץ' ממשרד המשפטים, הסבירה בדיון כי הנושא מטופל על ידי צוות של חמישה פרקליטים העוסקים בתחום זה ורגישות הנושא ידועה למשרד המשפטים. עם זאת, הדגישה עו"ד כהנוביץ' כי בכל מקרה בו מתקיימים הליכים פליליים או שהוצא כבר צו הריסה, כל בקשה לעיכוב הליכים יידון לגופו.