רבעון רע לרשת מגה: הרווח התפעולי קרס ב-70%

מכירות הרשת ירדו ברבעון הראשון ב-12.4% והסתכמו ב-1.324 מיליארד שקל ■ במגה מייחסים את הירידה במכירות לסגירת חלק מסניפי הרשת

רבעון לא מלבב לרשת מגה: רשת השיווק חתמה את הרבעון הראשון של 2014 עם צניחה חדה של 69.2% ברווח התפעולי, שירד מ-10.4 מיליון שקל ל-3.2 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון עמד על 0.24% בלבד, לעומת שיעור של 0.7% בלבד ברבעון המקביל אשתקד. ‏

כתוצאה מכך, מגה חתמה את הרבעון עם הפסדים של 9.3 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח של 5.25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות הרשת ירדו ברבעון הראשון ב-12.4% והסתכמו ב-1.324 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.512 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד. במגה מייחסים את הירידה במכירות לסגירת חלק מסניפי הרשת ולהסבת חלק מהסניפים לרשת הדיסקאונט YOU‏. ‏

למרות הצהרות הרשת על צעדים להורדת מחירים ברשת‏‎ YOU ‎וביתר מותגי הרשת, שיעור הרווח הגולמי עלה מ-25.5% ל-26.6%.

לדברי לימור גנות, מנכ"ל משותף של קבוצת אלון , "כמו כל השוק בישראל, ברבעון הראשון חווינו מגמה של קיטון בצריכה לצד התגברות‏ התחרות, אשר יחד עם עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני, השפיעו על תוצאות מרבית חברות הקבוצה. ‏

"מגה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית, כולל הסבת סניפים לרשת הדיסקאונט, הסבה המשפיעה על תוצאות סניפים אלה אשר היו סגורים בחלקם במהלך תקופת ההסבה. במקביל מבוצעות התאמות ברשת מגה בעיר' ומיושם תהליך הפסקת פעילות סניפים מפסידים במתכונת הנוכחית". ‏

מוטי קרן, מנכ"ל מגה קמעונאות, מסר כי "במהלך הרבעון הראשון השיקה החברה את רשת הדיסקאונט החדשה YOU בפריסה ארצית והביאה בשורה חדשה לשוק הדיסקאונט בישראל. ב-11 הסניפים הראשונים שהושקו חלה עלייה דו-ספרתית במכירות, ואנו בהחלט גאים על כך. עלייה משמעותית זו בחנויות הרשת, מוכיחה את ייחוד והצלחת המודל הקמעונאי שיצרנו.

"בהתאם לכך אנו מאיצים את שלבי פריסת הרשת, כאשר בחודש הנוכחי הושקו 5 סניפים חדשים, ואנו ממשיכים בתנופת הסבות סניפים לפורמט החדש.

"במקביל אנו מבצעים מספר מהלכים לשיפור הרווחיות התפעולית, בין היתר על-ידי התאמת מבנה והוצאות החברה. כפי שהכרזנו בעבר, בכוונתנו להמשיך לצמצם שטחי מסחר. החברה החליטה על הפסקת פעילותם של קבוצת סניפים במתכונתם הנוכחית, מתוכם 3 סניפים שנמכרו ברבעון השני.

"מדובר במהלכי התייעלות משמעותיים שישפיעו על רווחיות החברה ויסייעו לנו טוב יותר בהתמודדות בתחרות הגוברת בשוק הקמעונאות".

רשת מגה
 רשת מגה