אתרי האינטרנט: חבילות שידור המונדיאל לא אטרקטיביות עבורנו

מדובר בחוזה שהוכתב ע"י פיפ"א לרשות השידור, המוכרת את החבילות לאתרים; מחיר חבילת התקצירים: 120 אלף שקל

מורת-רוח בקרב אתרי אינטרנט שהביעו עניין ברכישת חבילת שידורי הגביע העולמי בכדורגל מרשות השידור. זאת, לנוכח החוזה שמוגדר על-ידם "בלתי אטרקטיבי" ואשר מגבלותיו הופכות אותו ללא מותאם לעידן האינטרנט הנוכחי.

יש לציין, עם זאת, כי מדובר בחוזה שהוכתב לרשות השידור על-ידי פיפ"א, וכי הוא דומה לחוזה של שנים קודמות.

על-פי טיוטת החוזה שהגיעה לידי "גלובס", רשות השידור מציעה שתי חבילות לאתרי האינטרנט: עלות חבילת "השימוש החדשותי" - כלומר כזו המבוססת על תקצירים בלבד - עומדת על 120 אלף שקל; ואילו חבילת "השימוש החדשותי והמגזינים" - עלותה 200 אלף שקל.

על-פי החוזה, כל תקציר יהיה בן דקה אחת ויאושר לשידור באתר האינטרנט הרוכש רק לאחר סיום השידור הישיר של המשחק בטלוויזיה, "ובשום מקרה לא במהלך המשחק או השידור הישיר שלו", לשון החוזה. לא יהיה ניתן לשדר את התקציר מעבר ליממה לאחר סיום השידור הישיר של כל משחק, ולא יהיה ניתן לצפות בו שלא במועד מוגדר, כלומר צפיית VOD לא תאושר. השימוש, על-פי החוזה, יהיה אך ורק במסגרת מהדורות חדשות רגילות המשודרות באתר האינטרנט - ולא באופן ספורדי.

על אתר האינטרנט חל איסור לקיים משאלים או סקרים סביב קטעי המונדיאל, הוא לא יוכל להוסיף לוגו, כל סימן גרפי או קריינות משלו, ויהיה חייב להשתמש בחומרים כפי שיועברו מרשות השידור.

חבילת המגזינים לא מוצעת למכירה לבדה. היא כוללת 26 מגזינים יומיים אשר יופקו וישודרו על-ידי הרשות בתקופת המשחקים. השימוש בתכנים הכלולים בחבילה זו יותר החל מ-24 שעות לאחר סיום השידור הראשון של כל מגזין ועד לסוף יולי 2014.

גורם באחד מאתרי האינטרנט הגדולים אמר ל"גלובס" כי "התנאים שרשות השידור הציבה לשידורים הופכים אותם ללא אטרקטיביים, במיוחד לנוכח העובדה שהאתר שלהם יעביר את השידורים כולם".

עם זאת, נודע כי כל אתרי הספורט ואתרי האינטרנט המובילים בישראל הביעו עניין ברכישת התקצירים.

רשות השידור הורתה באחרונה לחברת הלוויין yes להסיר מעל גבי שירות yes go שלה (סטרימינג במכשירים ניידים) את ערוץ 1, מחשש לפגיעה בזכויות שידור המונדיאל.

רשות השידור מסרה כי היא "תשמח להסביר את המחירים שהיא גובה מגופים מסחריים לאותם גורמים ישירות".