הלוח של קשת אושר - למרות התנגדות מנכ"ל הרשות השנייה

יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, לא הסכים עם הטענה כי יש בלוח יותר מדי ריאליטי: "הלוח אושר בשל הגיוון שבו. כל מחויבויות התוכן קיבלו ביטוי מלא"

לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת אושר ביום חמישי האחרון, חרף התנגדותו של מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד.

ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, בראשותו של יעקב שחם, החליטה שלא לקבל את המלצותיו של באב"ד, ולא ביקשה מקשת לתקן את לוח השידורים שלה למחצית השנה הבאה.

"לוח השידורים אושר בשל הגיוון שיש בו", אמר שחם ל"גלובס". "כל מחויבויות התוכן קיבלו ביטוי מלא".

לעומת שחם, באב"ד סבר כי "קשת הוציאה לוח שהיה מרובה בז'אנר הריאליטי בצורה קיצונית. יותר מ-60% ריאליטי ובידור בשעות הפריים-טיים, והסוגה העילית תופסת בין 15%-20%".

באב"ד אינו מכחיש כי הלוח עומד במכסות הנדרשות על-פי החוק, אך לדבריו הלוח אינו עומד במבחן הגיוון. "המלצתנו הייתה חד-משמעית לגוון את הלוח ולהוריד את כמות הריאליטי", אמר באב"ד. "הכללים של הרשות השנייה מדברים על עמידה במכסות, גיוון ותמהיל".

הזכיינית סירבה לדרישתו לשנות את הלוח והופיעה איתו כפי שהוא בפני ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה. מנכ"ל הזכיינית, אבי ניר, הופיע בפני הוועדה והציג את הלוח, וברוב של 3 תומכים מול שני מתנגדים, הלוח אושר.

"גם בגיוון שלהם מהשעה 19:00 יש בעיה", אומר באב"ד, שתקף את הלוח בצורה חריפה בפני המועצה. "התוכנית 'אנשים' היא סוגה עילית, ובעיניי זה בעייתי מאוד. אני לא רואה איך להביא מישהי מ'מאסטר שף' או מישהו מ'האח הגדול' זה סוגה עילית. אנחנו מנסים לקדם את זה שתוכניות שמקדמות תוכניות אחרות לא ייחשבו לסוגה עילית".

שחם חולק על דבריו של באב"ד: "בין השעות 19:00 עד חצות, המסתכמות ב-20 שעות שידור שבועיות, נכללות רק 5 שעות ריאליטי. בלוח יש ביטוי רחב לסרטים ולתוכניות תעודה, שתיים ואף 3 דרמות ואכן 5 שעות של ריאליטי, בדיוק כפי שאושר להם. מחויבויות התוכן - סוגת העילית של קשת -מתבטאת ב-99 מיליון שקל בשנה, והם עומדים במחויבות זו עד השקל האחרון".

- באחרונה יש מתיחות בין מועצת הרשות השנייה לבין הדרג המקצועי?

שחם: "יש חילוקי דעות שאני רואה אותם לחיוב. אין מועצה שאומרת 'כן' על כל דבר שהצוות המקצועי רוצה".

מקשת נמסר בתגובה: "קשת הגישה לוח שידורים עם תמהיל מגוון העומד בכל דרישות החוק, הזיכיון ואף יותר מכך, כולל במחויבות הסוגה והנחיות היחס בין ריאליטי ובידור לסוגה. בניגוד לאמירות סובייקטיביות המבוססות על תחושות, קשת תמשיך לנהל דיון מקצועי וענייני, כפי שעשתה עד היום".