נתב"ג: גידול של 13.8% בתנועת הנוסעים בטיסות בחודש מאי

ברשות שדות התעופה צופים כי במהלך חג השבועות השנה יעברו בנתב"ג 212,630 נוסעים ב-1,771 טיסות - גידול של כ-30% לעומת חג השבועות אשתקד

מגמת הגידול בפעילות נתב"ג נמשכת: בחודש מאי האחרון נרשם גידול של 13.8% בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות ושל 15.6% מתחילת השנה. בסך-הכול עברו בנתב"ג במהלך מאי 1.3 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים.

ברשות שדות התעופה (רש"ת) צופים כי במהלך חג השבועות השנה יעברו בנמל 212,630 נוסעים ב-1,771 טיסות - גידול של כ-30% לעומת חג השבועות אשתקד. חמשת היעדים המובילים בחג השנה הם: טורקיה, איטליה, רוסיה, ארה"ב ויוון.

ברש"ת מייחסים את הגידול האמור בין היתר להסכם השמיים הפתוחים ולשדרוג מסלולי ההמראה ונחיתה בנמל, המאפשרים יותר המראות ונחיתות בו-זמנית, ומצד שני מכניסים בשל כך למעגל הסובלים מרעש מטוסים אלפי ישראלים שלא סבלו מזה עד כה.

"שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג משפר דרמתית את בטיחות התעופה תוך הגדלת קיבולת המטוסים ואפשרות נחיתות והמראות מטוסים בו-זמנית בנתב"ג. האפשרות להכפיל את התנועה האווירית מאפשרת להתמודד עם העלייה הדרמטית בתנועת הנוסעים והמטוסים להוסיף טיסות תוך חלוקה מאוזנת יותר של הרעש בין היישובים סובב נתב"ג לבין פיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל", אמר מנהל נתב"ג, שמואל זכאי.

ואילו יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת, אמר היום (א') כי "הנהלת רש"ת פועלת לגיוס עובדים על מנת לתגבר את מצבת כוח-האדם, לתת מענה לגידול בפעילות ולשמור על רמת השירות".

עובדי רש"ת המצויים בסכסוך עבודה עם ההנהלה טוענים כי הנהלת הרשות לא נערכה כראוי לגידול בפעילות בנתב"ג, במובן הזה שלא הקצתה תקנים נוספים ואינה מתגמלת כראוי עובדים שעומס כבד מוטל על כתפיהם.