נכנע ללחץ: ח"כ מאיר שטרית יציג הצהרת הון

אחרי שארבעה מחמשת המועמדים לנשיאות פרסמו אתמול את הצהרות ההון שלהם, גם המועמד מאיר שטרית נכנע ללחץ וצפוי להצהיר על נכסיו בשעות הצהריים ■ הונו של חבר מפלגת התנועה מוערך בעשרות מיליוני שקלים

מאיר שטרית  / צלם: אוריה תדמור
מאיר שטרית / צלם: אוריה תדמור

הדרך למשכן עוברת דרך הצהרות הנדל"ן - וכעת גם המועמד לנשיאות מאיר שטרית מבין זאת: אחרי ש-4 מתוך 5 המועמדים לנשיאות המדינה פרסמו אתמול (א') את הצהרות ההון שלהם, גם ח"כ מאיר שטרית, שהונו מוערך בעשרות מיליוני שקלים, נכנע ללחץ - וצפוי לפרסם היום בשעות הצהריים הצהרת הון בעניינו.

שטרית צפוי למסור הצהרת הון במהלך ישיבת סיעת "התנועה" בשעה 14:00, זאת לאחר שהמועמדים דליה איציק, רובי ריבלין, דליה דורנר ודן שכטמן חשפו את הונם אתמול.

ריבלין הציג אתמול את הצהרת ההון שלו, שלפיה ברשותו דירה בת ארבעה חדרים שרכש בשנת 1973 בעלות של כ-220 אלף שקל, וכיום נאמדת בכ-3 מיליון שקל. דורנר הצהירה כי היא נהנית מפנסיה כקצינה בצה"ל וכשופטת לשעבר בסכום של 35 אלף שקלים.

לפי הצהרת ההון של ריבלין, הוא אינו מחזיק בנכסי דלא ניידי מלבד הדירה שבבעלותו. תיק ההשקעות שמחזיק המועמד לנשיאות שווה 300 אלף שקל. בקרן השתלמות, הביטוח ובקופת גמל יש לריבלין עוד 450 אלף שקל, ושווי רכבו הפרטי נאמד ב-60 אלף שקלים.

משכורתו של ריבלין כנבחר ציבור עומדת על 25 אלף שקל נטו בחודש, ואילו הפנסיה מתקופת כהונתו כשר עומדת על 1,000 שקל בחודש נטו. מלשכת עורכי הדין הפנסיה המשולמת לריבלין היא 600 אלף שקלים נטו. הביטוח הלאומי משלם לריבלין בן ה-75 קצבת זקנה של כ-2,500 שקלים בחודש.

"כל נבחר ציבור צריך לעמוד בפני הציבור באופן גלוי ושקוף בנוגע להכנסותיו ורכושו, כדי למנוע לזות שפתיים וספקולציות שונות לגבי עצמאותו וטוהר שיקול דעתו", הסביר ריבלין את ההחלטה לחשוף את הונו.

יועציה של השופטת בדימוס דורנר מסרו אף הם פרטים אודות הכנסותיה וציינו בין השאר, כי היא מחזיקה ברכב מסוג וולבו, מודל שנת 2004 ובדירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים. לפי הנתונים, דירתה של דורנר נמצאת בקומה שלישית, ללא מעלית, והיא מתגוררת בה מאז שנת 1974.

גם הפרופ' דן שכטמן מסר פרטים אודות רכושו: ברשותו בית בן 40 שנה בחיפה בשווי 3.5 מיליון שקלים, בית שנבנה בעין העמק המוערך בלמעלה ממיליון שקלים ובית בארה"ב המוערך בסכום דומה. פרופ' שכטמן משתכר 35 אלף שקלים בחודש ברוטו מהטכניון בו הוא עובד, ובהונו גם כמיליון דולר להם זכה עקב פרס הנובל שקיבל ב-2011.