אדידס השיקה כדורגל חכם שבו מותקנים חיישנים

הכדור החכם יסייע לאימון במצבים כמו בעיטות עונשין, בעיטות חופשיות, בעיטות חזקות, הוצאה מקרן, בעיטות ארוכות ובעיטות לשער ■ בעזרת התקן בלוטות', הנתונים מוזרמים אל אפליקציה באייפון

אדידס / צלם: רויטרס
אדידס / צלם: רויטרס

שעונים חכמים, טלוויזיות חכמות ואפילו משקפיים חכמים כבר לא גורמים להרמת גבה. חברת אדידס החליטה להפוך גם את הכדורגל שלה לחכם. החברה השיקה לאחרונה את הדור השני של ה-miCoach Smart Ball. מדובר בכדורגל המשלב טכנולוגיית חיישנים לאימון במצבים כמו בעיטות עונשין, בעיטות חופשיות, בעיטות חזקות, הוצאה מקרן, בעיטות ארוכות ובעיטות לשער. בעזרת התקן בלוטות', הנתונים מוזרמים אל אפליקציה באייפון.

ה-miCoach Smart Ball משדר מידע על עוצמת הבעיטה, מציע מסלולים ויזואליים, משרטט זוויות של כדורים מסובבים ומציג את נקודות הפגיעה של הכדור לאחר הבעיטה. לטענת אדידס, המידע יכול לסייע באימון שחקנים, והאפליקציה אף מספקת הוראות אימון לשינוי טכניקת הבעיטה לכדור מסובב בזמן בעיטה חופשית, או דרכים לייצר יותר עוצמה בעת הבעיטה.

האפליקציה של המוצר מציעה אימון צמוד למשתמש, המתמקד בשיפור המיומנויות ובמדריכים שיסייעו לו לרכוש בצורה הדרגתית, טכניקות מתקדמות יותר. באפליקציה יחידת הדרכה בשם "אתגרו את עצמכם" הבודקת את מהירות בעיטת הכדור. אפשר גם לשמור את הנתונים של כל הבעיטות וכך לעקוב אחר הביצועים ולשפר אותם עם הזמן.

בהתאם לטרנד הרשתות החברתיות, האפליקציה מאפשרת לשתף את תוצאות האימון עם חברים. הכדורגל החכם נמכר בעלות של 1,040 שקל (300 דולר), הוא כולל פונקציה של טעינה אלחוטית, כאשר הוא מגיע עם עריסת הטענה. אדידס לא מציעה את הכדור למכירה בישראל.