עלייה במספר האסירים: יורחבו בתי הסוהר בישראל עד 2040

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה משנה תכנית המתאר הארצית לבתי סוהר בהתאם ל"מדיניות החברתית המכוונת למקם האסירים בקרבת מקום מגוריהם, על מנת לאפשר שיקום ושילוב בקהילה בתקופת הכליאה וזאת בנוסף לשיפור בתנאי הכליאה"

הגידול במספר האסירים בישראל דורש הרחבת שטחי הכליאה עד שנת 2040: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות ד"ר שוקי אמרני, החליטה היום לשנות את תכנית המתאר הארצית לבתי סוהר (תמ"א 24). מדובר בתוכנית שאושרה בשנת 1982 ויועדה לאוכלוסייה של 5 מיליון תושבים במדינת ישראל.

במועצה הארצית ציינו היום כי הוראות התכנית הקיימת, אינן נותנות מענה לצרכי מערך הכליאה כיום. "הגידול במצבת האסירים והרצון לשפר את תנאי המחייה במתקני הכליאה, לאור שינוי תפיסה של השב"ס לעניין פריסת בתי סוהר, הן הסיבות העיקריות והדחופות המחייבות את עדכון התמ"א". הסבירו.

עוד הוסבר על ידי המועצה הארצית, כי התמ"א הקיימת, התייחסה לבית סוהר אחד ל- 400-600 אסירים. בעוד היום השאיפה היא לרכז בכל אתר 3-6 בתי סוהר וליצור אשכולות בתי סוהר שישמשו ל-800-1,000 אסירים בכל בית סוהר - כלומר שבכל אשכול יהיו כ-3,000-6,000 מקומות כליאה.

"על מנת לענות כיום על צרכי השב"ס לשנת 2040 נדרש לעדכן את התמ"א המאושרת, לאתר שטחים נוספים לבתי סוהר ולגרוע שטחים שאינם ישימים ותואמים את תפיסת התכנון החדשה" הוסיפו במועצה הארצית.

יו"ר המועצה הארצית, ד"ר שוקי אמרני, ציין שהתכנית תואמת את המדיניות החברתית המכוונת בין היתר, למקם את האסירים בקרבת מקום מגוריהם כדי להקל על המשפחות להגיע לביקורים ועל מנת לאפשר שיקום ושילוב בקהילה בתקופת הכליאה וזאת בנוסף לשיפור בתנאי הכליאה.