ריבלין: "יש הרבה דברים לעשות, אין לי לב כבד על נתניהו"

הנשיא ה-10 של מדינת ישראל הגיע לביתו שבשכונת יפה-נוף בירושלים והתקבל בתשואות רמות על ידי שכניו ■ ריבלין: "יצאתי הבוקר מלא תקוות וציפיות וחזרתי עם סיפוק רב"

רובי ריבלין / צילום: דוברות הכנסת
רובי ריבלין / צילום: דוברות הכנסת

הנשיא ה-10 של מדינת ישראל הגיע לביתו שבשכונת יפה-נוף בירושלים והתקבל בתשואות רמות על ידי שכניו. "יצאתי הבוקר מלא תקוות וציפיות וחזרתי עם סיפוק רב", אמר. הוא התייחס למערכת היחסים עם נתניהו, והדגיש: "אין לי שום לב כבד". על התכניות להמשך: "בית הנשיא יהפוך לבית העם ולמענו".

"הבוקר פגשתם אותי פה כשיצאתי ליום שלא היה יום קל", אמר ריבלין לעשרות העיתונאים שהמתינו לו. "יצאתי עם תקוות, היו תהפוכות, הרגשות כאלה ואחרות, ושמחתי לראות שרחשי הלב של הציבור באו לידי ביטוי בהחלטת נבחרי העם בכנסת. יצאתי מלא תקוות וציפיות וחזרתי עם סיפוק רב".

כשנשאל לגבי תגובתו לנאום הברכה שנשא ראש הממשלה נתניהו, אמר ריבלין: "הייתי כל כך עסוק בדברים שלי שאני לא צריך להתייחס לדברים של אחרים. נדמה לי שראש הממשלה בירך בצורה הברורה ביותר".

הוא אף נשאל האם יישאר לגור בבית הנוכחי או שמא יעבור לבית הנשיא. "נשתדל, אם זה לא יעלה כמו שני בתים, שנישאר גם פה", אמר ריבלין. "מה שיהיה יותר טוב לנו לא יידחק לפני מה שיהיה יותר טוב לציבור". ריבלין בירך בחמימות את נשיא המדינה היוצא שמעון פרס. "לעולם לא אוכל להיכנס לנעליך, אתה אחד מהנשיאים היותר גדולים שקמו לנו", אמר.

"יש הרבה דברים שצריך לעשות, לפי תכניותיי", התייחס ריבלין ליום שאחרי הכניסה לתפקידו הרשמי. "בוודאי אשמע גם מהנשיא פרס מה המטלות שהוא משאיר לי. בית הנשיא יהפוך לבית העם, למען העם, כי אני מהעם".