נציגי אופ"א במתקפה נגד ספ בלאטר

"מר בלאטר, זה לא אישי, אבל אתה כבר לא מתאים לתפקיד": ראשי ההתאחדויות של אנגליה והולנד הטיחו בפני הבוס של פיפ"א האשמות קשות

נשיא פיפ"א ספ בלאטר / צלם: רויטרס
נשיא פיפ"א ספ בלאטר / צלם: רויטרס

גרג דייק ומייקל ואן פראג, ראשי התאחדויות הכדורגל של אנגליה והולנד (בהתאמה), יצאו אתמול (ג') במתקפה נגד ספ בלאטר והדרך בה מנהיג השווייצרי את פיפ"א, במהלך הקונגרס של ארגון הכדורגל העולמי שנערך בסאו פאולו, ברזיל, רגע לפני פתיחת המונדיאל במדינה הדרום אמריקאית.

לאחר שבלאטר חשף כי הוא ככל הנראה ירוץ בשנה הבאה לקדנציה נוספת כנשיא פיפ"א, שתהיה החמישית שלו בתפקיד בו הוא משמש מאז 1998 - השניים לא חסכו את ביקורתם.

"מר בלאטר, אין כאן משהו אישי נגדך, אבל אם אתה בוחן את המוניטין שיצא לפיפ"א במהלך שבע או שמונה השנים האחרונות, הרי שהוא מלא בקישורים לסיפורי שחיתות", אמר ואן פראג. "אני חושב שאתה כבר לא האיש המתאים לתפקיד".

במהלך השבוע טען בלאטר כי אלו שיוצאים כנגד הבחירה בקטאר כמארחת מונדיאל 2022, עושים זאת בין היתר מסיבות גזעניות. "אלו אמירות פוגעניות ולחלוטין לא מקובלות", אמר דייק.

על-פי עיתון "הטיימס", נשיא אופ"א מישל פלאטיני, שעשוי לרוץ בבחירות לנשיאות פיפ"א שיתקיימו ב-2015 מול בלאטר בן ה-78, הגיב לדברים: "התמלאתי גאווה מהתגובה של האירופיים".

כזכור, סיפור השחיתות האחרון שיצא מתוך מסדרונות פיפ"א כלל פרסום על תשלומי שוחד בסך של למעלה מ-5 מיליון דולר שהעניק מוחמד בין-חמאם, לשעבר בכיר בארגון, על מנת להבטיח את הבחירה בקטאר למארחת גביע העולם ב-2022.