איך משכנעים את האמריקאים לצפות במשחקי המונדיאל?

נותנות החסות של הטורניר מעלות קמפיינים מושקעים בארה"ב כדי למשוך צופים

העניין המועט יחסית שמעורר המונדיאל בקרב חובבי הספורט בארה"ב גורם לדאגה בקרב נותני החסות ששילמו מיליוני דולרים עבור חשיפה במהלך המשחקים. במטרה לעורר את הצופים בארה"ב, העלתה אחת מנותנות החסות, חברת המכוניות קיה, קמפיין פרובוקטיבי בכיכובה של הדוגמנית אדריאנה לימה.

הפרובוקציה האמיתית היא לא רק השימוש הסקסי בסופרמודל, אלא העובדה שהדוגמנית נוהגת ברכב לתוך מגרש פוטבול ובועטת אל שחקני הפוטבול המופתעים כדור כדורגל. מדובר במעין קריאת תיגר על אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בארה"ב - פוטבול אמריקאי.

גם נותנות החסות האחרות של המונדיאל, יונדאי, אדידס ופולקסוואגן, העלו בימים האחרונים קמפיינים לקידום המשחקים. הבולט שבהם הוא של יונדאי, אשר כולל שורה של סיטואציות שבהן כוכב הקמפיין מנסה להימנע כל היום מלשמוע את התוצאה של המשחק וזאת בכדי לצפות בו עם שובו הביתה.

כפי שפורסם לאחרונה ב"אד אייג'", למרות שהכדורגל נמצא הרחק בתחתית רשימת ענפי הספורט המועדפים על האמריקאים, ניכרת עלייה הדרגתית בפרסום סביב המשחק, ובעיקר לקראת המונדיאל.

היקף הפרסום על כדורגל עלה ב-43% ל-378 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לנתונים שהיו סביב המונדיאל הקודם ב-2010.

אחד החוזים הבולטים הוא של חברת יונדאי שחתמה על הסכם עם ESPN, במסגרתו היא תהיה הספונסרית היחידה של הפסקות המחצית במהלך שידורי המשחקים.